[juryrapport] Luuk en Leen (DDB Unlimited) winnaars Gouden Zaag 2019

[juryrapport] Luuk en Leen (DDB Unlimited) winnaars Gouden Zaag 2019
  • Algemeen
  • 4 jul 2019 @ 19:15
  • 10626 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieAwardsMarketing

Aanstormende creatieven Luuk Simonse en Leendert-Jan de Ronde van bureau DDB Unlimited hebben zojuist aan de voet van de Oude Wester in Amsterdam de prestigieuze Gouden Zaag 2019 in de wacht gesleept. Ook de andere vijf teams worden geprezen: 'iedereen die op zoek is naar talent, duik in de portfolio’s en smullen maar!'


De uitreiking werd voorafgegaan door interessante talks over 'Hollands Nieuwe', talent in marketing-communicatie, in samenwerking met IAA. Achtereenvolgens hielden MacGyver, Baba Toure (oprichter Hammerfest, bestuur RA*W), Ysabelle Tierie (bestuur JongeHonden/YoungDogs, creative DDB) en de Zaagjury puntige betogen over het aantrekken en behoud van goede jonge mensen, in krappe tijden van de 'war on talent'. Zie ook de print MarketingTribune die dinsdag 9 juli precies over dit onderwerp verschijnt. Daarna de vraag: wie zaagt het hardste aan de stoelpoten van de gevestigde orde? Tijd om de winnaars van de Zaag, ook wel liefkozend 'Golden Saw' genoemd, bekend te maken op de Westermarkt in de hoofdstad. De shortlist, samengesteld door het JongeHonden-bestuur 2019, betreft dit jaar deze zes genomineerd teams:

SHORTLIST  
Sam en Hannah
Richard en Lennart
Nick en Nevil
Klaas en Mel
Tom en Dyon
Luuk en Leen

Eindjury-leden Lode Schaeffer (Indie, oud voorzitter ADCN) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune, erelid IAA) maakten vanavond de winnaar bekend tijdens het 'IAA Hollandse Nieuwe'-talent event / After Cannes borrel met MacGyver, IAA, JongeHonden, Indie en MarketingTribune op de schitterende locatie Westermarkt 4, aan de voet van de Oude Wester waar de borrel met Hollandse Nieuwe tot 22u doorging.

Uit het juryrapport Gouden Zaag 2019
'Het niveau was dit jaar enorm hoog', aldus Schaeffer op het plein van de Westertoren tegen de grote groep aanwezigen, 'Niet alleen het niveau van het werk, maar ook van de presentatie van het werk.
Dit is de toekomst van ons vak, and we’re in for a treat! Dus iedereen die op zoek is naar talent, duik in de portfolio’s en smullen maar!'

Feedback Nick en Neville
Juryrapport: 'Slimme ideeën, die enthousiasme aan merken en producten toevoegen. Hun portfolio kijk je in een keer uit. Travel Series en Inclusion Project beloven een grote toekomst.'
Nick en Nevil
Feedback Sam en Hannah
Juryrapport: 'Ideeën waarmee je meteen iets kan. Ze snappen merken en het werk is op maat gemaakt. PVC paardje is een mooie stap in campagne waar de lat al hoog lag.'
Sam en Hannah

Feedback Richard en Lennart
Juryrapport: 'Ideeën met een grotere gedachte. Ondernemende plannen, die verder gaan dan standaard reclame. Metropole Orkest Nootkreet en de 2 Sided Bar voor Heineken 0.0 zijn daar mooie voorbeelden van.'
Richard en Lennart

Feedback Klaas en Mel
Juryrapport: 'De ruwe diamanten van de shortlist. Ideeen die je in een review hoopt te vinden om verder mee te werken. Kijk eens naar het Synetorium project of de Plastic Poster van North Sea Jazz.'
Klaas en Mel

Feedback Tom en Dyan
Juryrapport: 'Opeens zijn daar Tom en Dyan. Met hun Knalplanga, bedacht met Stefan Apswoude en Willem Droog, zetten ze meteen hun bureau creatief op de kaart. Kijk naar hun portfolio en fantaseer vast wat ze voor je kunnen betekenen.'
Tom en Dyon

Feedback Luuk en Leen
Juryrapport: 'Onbetwiste winnaars. Geweldig werk, waar menig senior team zijn vingers bij aflikt. Gouden Zaag? Hebben ze die nog wel nodig? Gezien het enthousiasme van hun inzending willen ze ‘m zelf graag winnen. Maar hun ideeën spreken voor zich. Knappe ideeen, voor toch niet de kleinste of makkelijkste merken. Een nieuwe aanstekelijke kijk op alles, fijn dat ze hun talent aan ons reclamevak wijden!'
Luuk en Leen

> Lees hier meer over de genomineerden: Shortlist Gouden Zaag 2019 bekend
> Raadpleeg hier ons complete archief over de Gouden Zaag

Met dank aan partners MacGyver, IAA (International Advertising Association, Dutch Chapter), JongeHonden, Persgroep, Indie, Gigant visspecialist Westertoren en MarketingTribune



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken