Green Deal: circulariteit is de toekomst

Green Deal: circulariteit is de toekomst
  • Algemeen
  • 18 okt 2019 @ 17:01
  • 12727 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementEntertainmentOverheidMaatschappij

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lanceerde zojuist tijdens ADE Green in Amsterdam de 'Green Deal Circular Festivals', een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Green Events International.

De deelnemende festivals committeren zich gezamenlijk aan het delen van kennis en het ontwikkelen van circulaire oplossingen voor de internationale evenementenindustrie.

De aangesloten Nederlandse festivals zijn onder meer Best Kept Secret, DGTL, Eurosonic-Noorderslag, Lowlands en Zwarte Cross. Deze worden vergezeld door de Europese festivals Boardmasters (UK), Body & Soul (IE), Boomtown (UK), Lollapalooza Berlin (DE), Roskilde (DK), Shambala (UK) en We Love Green (FR).

De festivalorganisaties willen gezamenlijk de internationale standaard zetten voor duurzaamheid in de evenementenindustrie. Zij streven naar circulariteit in 2025, met als doel hiervoor oplossingen te ontwikkelen die door andere festivals -wereldwijd- kunnen worden toegepast.

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven laat weten: 'Voor onze planeet en voor een gezonde toekomst moeten we minder grondstoffen gebruiken en veel meer hergebruiken. Circulariteit is de toekomst. Samen kunnen we het verschil maken, dus laten we onze krachten bundelen en onze kennis delen.'

Het decor van de lancering was ADE Green, subconferentie over duurzaamheid, sociale verandering en innovatie, in het DeLaMar-theater in Amsterdam.

Beeld door Rshoefsloot.nl.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken