Lancering Generatie Z bijbel bij DCVF
- Algemeen
- 22 nov 2019 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 22 nov 2019 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
Het boek ‘Gen Z, verlangen naar verandering’ is gelanceerd bij De Combinatie van Factoren in Amsterdam. Jos Ahlers en René Boender schreven de nieuwe marketingbijbel over deze generatie, die is geboren tussen 1995 en 2010, samen met Gen Z’ers die werken bij DCVF.
Greta Thunberg beheerst de media en Extinction Rebellion dwingen ons het klimaat te redden. Voorbeelden van een generatie die verlangt naar verandering. In het boek analyseren de schrijvers Gen Z op basis van wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast vertellen ze hoe je deze eerste generatie mobile natives begrijpt, bereikt en activeert.
'Generatie Z communiceert in beeld en creëert graag mee. Ze zijn realistisch, gericht op de toekomst en willen werken voor hun succes. Ze zien geen verschil tussen online en offline, geven liever geld uit aan ervaringen dan aan spullen en hebben een scherpe bullshitdetector', vertellen Jos Ahlers en René Boender bij de vernissage.
'Hoe begrijp en bereik je deze jongste helft van de wereldbevolking? Deze vraag wordt niet alleen beantwoord in het boek, maar ook tijdens de Let’s Z workshop van DCVF. Niet de zoveelste presentatie over het probleem, maar resultaatgerichte co-creatie met Gen Z’ers, vult Michael Kerkwijk, md van DCVF aan. Met het bureau kan contact worden opgenomen voor meer info.
(PvWK)
* Meer info over workshops, maatcampagnes en het boek over GenZ: genz@dcvf.nl.
* Bestel het boek o.a. hier.
* Op 10 december 2019 verschijnt de nieuwe Jongereniconen, waarin ook aandacht voor dit boek, reserveer nu alvast deze meest nabestelde trend-editie van MT.
* Voor Trouw licht René Boender vijf toekomstvoorspellingen uit het boek toe.
Voorspelling 1: niet dromen maar doen
Voorspelling 2: niet koken maar bestellen
Voorspelling 3: inspiratie dicht bij huis
Voorspelling 4: liever een podcast dan een krant
Voorspelling 5: geen traditionele scheidslijnen
Lees hier de toelichting.
Beelden van de vernissage
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jos Ahlers
- marketingbijbel
- verandering
- verlangen
- workshop
- Amsterdam
- jongereniconen
- 1995
- 2010
- Gen Z
- René C. W. Boender
- De Combinatie van Factoren
- Gen Z
- DCVF
- generatie
- geboren
- gelanceerd
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De gedragsladder van Interpolis geeft maatwerk
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
- [onderzoek] Nederlanders willen 2025 afsluiten met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

