PostNL haalt meer dan 80.000 cadeaus op voor Stichting Jarige Job
- Algemeen
- 6 feb 2020 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 6 feb 2020 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Voor het tweede jaar riepen PostNL en Stichting Jarige Job Nederland met de ‘Mooi Gebaar’-campagne op om decembercadeaus in te leveren bij de postbezorger. In totaal werden er 80.172 cadeautjes ingezameld voor kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis niet genoeg geld is. 15.000 meer dan vorig jaar!
Fotobijschrift:
v.l.n.r. Amber Merkus (Marketing Communicatie & PR, Stichting Jarige Job), Timo de Goede (Operations Manager, Stichting Jarige Job) en pakketbezorger Ed van PostNL
Stichting Jarige Job zorgt er samen met de pakketbezorgers voor dat deze cadeaus terecht komen bij de juiste kinderen. De ontvanger van de boxen blijven anoniem en het kind weet ook niet dat de cadeautjes van Stichting Jarige Job komen.
Driekwart van de Nederlandse ouders vindt het belangrijk dat álle kinderen in Nederland hun verjaardag kunnen vieren met een cadeau, blijkt uit onderzoek van Stichting Jarige Job uitgevoerd door Dynata. Merkus: ‘Helaas is dat niet het geval. Meer dan 61.000 kinderen in Nederland kunnen hun verjaardag niet vieren omdat er thuis niet genoeg geld voor is.’ Met de ingeleverde cadeautjes wordt voor de kinderen een prachtige verjaardagsbox samengesteld met naast de cadeaus onder andere slingers, taart én traktaties om ook in de klas hun verjaardag te vieren.
Geen afdankertjes
Merkus: ‘Nieuwe cadeautjes in de originele verpakking, in tegenstelling tot tweedehands of ‘afdankertjes’, zorgen ervoor dat dat kinderen zich écht jarig voelen. Armoede veroorzaakt in veel gevallen gevoelens van schaamte. Kleine momentjes van geluk zorgen ervoor dat de ouders hun kinderen kunnen weghouden van de moeilijke financiële situatie waarin zij zich bevinden. Het draagt eraan bij dat de kinderen zich kunnen richten op het enige waar zij zich mee bezig zouden moeten houden: kind zijn.’
Stichting Jarige Job
In Nederland zijn ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeautjes, hangen er geen slingers, ballonnen en kunnen zij zelfs niet trakteren. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox ter waarde van € 35,- aan de ouders van deze kinderen. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis en op school. Jarige Job werkt samen met diverse sociale partners zoals Voedselbanken Nederland en is onderdeel van het platform Samen voor alle Kinderen. Tevens is er een nauwe samenwerking met bedrijven. In sommige gevallen leveren de partners gratis spullen, soms tegen inkoopprijs. Daarnaast is de stichting afhankelijk van donaties omdat ook items moeten worden ingekocht. Kijk wat jij en je bedrijf kunnen doen om bij te dragen (bijvoorbeeld in de vorm van een bedrijfsuitje) aan Stichting Jarige Job.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing