RIP marketingprofessor Don Schultz

RIP marketingprofessor Don Schultz
  • Algemeen
  • 18 jun 2020 @ 11:45
  • 15586 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Professor Don Schultz (86) die ruim 40 jaar les gaf aan de Medill School van de Northwestern University (V.S.) is overleden. Hij werd beroemd met de marketingbijbel 'Integrated Marketing Communications' die nog steeds de basis vormt voor menige geïntegreerde marketingstrategie.

In de jaren negentig van het vorig millenium, 'een smeltkroes van verandering', volgens vakvorser Mark Ritson, vestigde Don Schultz zijn reputatie. In 1991 werkte Schultz samen met de American Association of Advertising Agencies aan een onderzoeksproject om te onderzoeken hoe bedrijven en bureaus erin konden slagen uiteenlopende en steeds meer onderscheidende communicatiemiddelen te combineren tot een harmonieuze campagnes.

Standaardwerk
Dit onderzoek vormde de basis voor een leerboek uit 1993, Integrated Marketing Communications genaamd, en was ook de aanzet voor Schultz's beslissing om de cursusinhoud van de Medill Schoool, waar hij les gaf, te veranderen van een cursus met voornamelijk een reclamefocus in een opleiding die een veelzijdige en geïntegreerde aanpak promootte. Tot op de dag van vandaag blijft Medill het wereldwijde centrum voor geïntegreerde communicatieplanning.
(PvWK, bron: MW)

Lees hier de I.M. van Mark Ritson: Laten we niet toestaan ​​dat geïntegreerde marketing met Don Schultz sterft (Engelstalig)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken