E&A Events steekt dinnershow in nieuw jasje

E&A Events steekt dinnershow in nieuw jasje
  • Algemeen
  • 23 jul 2020 @ 08:50
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EntertainmentEvenement

De dinnershow is terug. Nu grootschalige festivals deze zomer geen doorgang vinden, organiseert E&A Events in juli en augustus ‘avondvullend entertainment’ in de Rotterdamse Maassilo met artiesten als Tino Martin, Lee Towers en Najib Amhali. General manager Rik Sietzema licht het concept toe.

Foto: dinnershow met Lil Kleine in Maassilo in juli.

Toen bekend werd dat corona een streep door de festivalzomer zette, stak het team van E&A Events (bekend van onder meer Kingsland, TikTak en Don't Let Daddy Know) de koppen bij elkaar. Wat kan er wel? Al snel besloot de eventorganisator over te stappen op het dinnershow-concept. Gedurende de zomer van 2020 treden onder meer Lil Kleine, Berget Lewis, Tino Martin en Xander de Buisonjé in de Rotterdamse Maassilo op voor kleine groepen van zo’n honderd man. Het culinaire gedeelte, een viergangendiner, wordt verzorgd door Famous Flavours. Recent heeft E&A Events komiek Najib Amhali aan het rijtje toegevoegd onder de noemer 'dinner & comedy'.

Nieuw is het idee van de dinnershow, overgewaaid uit Amerika, niet, maar E&A Events steekt het concept wel in een nieuw jasje, aldus general manager Rik Sietzema. 'Natuurlijk, de dinnershow bestaat al tientallen jaren. Maar wij brengen vernieuwing in het concept door populaire artiesten van dit moment te boeken, die normaliter voor mensenmassa's op enorme festivalvelden en zelfs in stadions spelen. Bijzonder voor zowel de bezoekers als de artiesten zelf, die ook nog eens nieuw materiaal kunnen uitproberen. Plus we spreken er een jonge en brede doelgroep mee aan.’

Ook voor het E&A-merk zijn de dinnershows gunstig, stelt Sietzema, al was het maar omdat de organisator laat zien zich flexibel te kunnen aanpassen aan de huidige omstandigheden. 'De zomer is voor ons normaal gesproken een drukke periode, dus we hadden geen zin om stil te blijven zitten. Sommige eventorganisatoren komen met campings of boat-party's, wij met dinnershows. Op deze manier bieden we toch entertainment en verbreden we ons netwerk door nieuwe samenwerkingen aan te gaan.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken