Eerste livecongres van Nederland is een feit
- Algemeen
- 1 jul 2020 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementMarketing
- 1 jul 2020 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag vond 'Live Again!' plaats, het eerste grote livecongres van Nederland na de intelligente lockdown. In de Fokker Terminal in Den Haag werden zowel ’s ochtends als ’s middags 100 gasten ontvangen, allemaal actief in het organiseren van congressen, vanuit de overheid of het bedrijfsleven, of vanuit een eigen evenementenbureau.
De aanwezigen gingen in zogenaamde 'Live Talks!' met elkaar in gesprek om zoveel mogelijk kennis en nieuwe inzichten te delen over hoe zakelijke congressen en bijeenkomsten weer het beste georganiseerd kunnen worden. Aangezien het event een hybride congres was, kon het ook online worden gevolgd. Vanuit de webcast studio in de Fokker Terminal werd er continue geschakeld tussen het plenaire programma en de gasten aan tafel. Initiatiefnemers van 'Live Again!' zijn organisatie- en PR-bureau Smith Communicatie, de Fokker Terminal, audiovisueel & online specialist Aveq en congres & eventcateraar Mood4Food. Voor meer informatie zie: www.liveagain.nl. Het wordt gezien als een eerste stap richting normaal congresseren nieuwe stijl.
De initiatiefnemers blikken terug op een succesvol congres en zijn blij dat zij vakgenoten uit de hele evenementenbranche een hart onder de riem hebben kunnen steken: 'Het doel van Live Again was dat wij wilden laten ervaren wat er nu wél al kan. We hebben enorm veel positieve reacties mogen ontvangen. Onze dank gaat uit naar alle partijen die belangeloos mee hebben geholpen om Live Again te organiseren en hiermee de markt voor zakelijke congressen en evenementen weer op gang te helpen', aldus Leontine Smith namens de organisatie.
De speciale webcast-studio (foto PvK voor Live Aigain!)
Initiatiefnemers
'Live Again!' is een initiatief van een aantal bedrijven uit Den Haag dat al jarenlang met elkaar samenwerkt en veel ervaring heeft in de evenementensector. Ondanks het feit dat al deze bedrijven nu zelf ook met omzetdaling te maken hebben, willen ze met dit congres op 1 juli 2020 de evenementensector weer op gang brengen en overheden en bedrijven aansporen om dit najaar nog hun zakelijke events in te plannen. De initiatiefnemers zijn de Fokker Terminal, audiovisueel & online specialist Aveq, congres & eventcateraar Mood4Food en organisatie- en PR bureau Smith Communicatie. Diverse partners hebben zich inmiddels belangeloos aangesloten zoals het Nederlands Debat Instituut, Kronenburg Hospitality & Event Staff, Events.nl, Maessen Tenten, Eventbranche.nl, Livecommunity.nl, Speakers Academy, CS2001 Schoonmaakdiensten, Veilig op 1, David van Schie party rental, Colorworks, Creative Colors, Van der Maarel Eventstyling en Artistic Productions.
(PvWK, fotografie Patrick van Katwijk voor Live Again!)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- audiovisueel
- veilig
- Live Again!
- Aveq
- organisatie
- pandemie
- online
- congres
- cateraar
- Nederlands Debat Instituut
- Smith Communicatie
- 1 juli
- Fokker Terminal
- Mood4Food
- event
- event
- belangeloos
- Kronenburg Hospitality & Event Staff
- PR bureau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ace & Tate zet volgende stap met nieuwe CEO en focus op eyecare
- [analyse] 'Trump buigt voor Big Tech - niet andersom'
- [onderzoek] Nederland loopt miljarden mis door trage AI-adoptie
- [onderzoek] Bijna 40 procent Nederlandse vrouwen overweegt...
- 'My name is Bezos, Jeff Bezos'
- Brenda Smith finalist European Marketer of the Year 2025
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center