[Mijn marketing] Pauline Goedhart: ‘Mensen zijn weer toe aan iets leuks’

[Mijn marketing] Pauline Goedhart: ‘Mensen zijn weer toe aan iets leuks’
  • Algemeen
  • 3 aug 2020 @ 14:47
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Pauline Goedhart (35) is brand & marketing manager van de A’dam Toren. Sinds juni is de Toren weer open voor publiek. 'Het is mijn persoonlijke uitdaging om ervoor te zorgen dat al onze merken volgend jaar op het niveau van 2019 zitten.'

VR gaming

In juni zijn we gestart met onze nieuwe parel: een VR Game Park, in de kelder van de toren, waar ook club Shelter zit. Omdat de club voorlopig niet open mag, wilden we iets doen met die ruimte en zodoende is dit idee ontstaan. Met 600m2 beschikken we nu over de grootste VR gaming experience van Nederland. We merken dat mensen er echt weer aan toe zijn om iets leuks te doen.

Toeristen

De coronacrisis heeft natuurlijk megaveel impact op de A'dam Toren. De hele toren is van half maart tot begin juni dicht geweest en we zijn pas sinds een paar weken weer helemaal open. De kantoren zijn nog steeds vrij leeg, omdat veel mensen thuiswerken en de evenementenbranche ligt nog volledig op z'n gat. Ook de aanloop van een belangrijke doelgroep is een stuk minder dan vorig jaar: de toeristen. Gelukkig komt dit wel weer aardig op gang, we ontvangen op het observatiedek Lookout dagelijks weer behoorlijk wat Duitsers en natuurlijk Nederlandse bezoekers. Ik hoop zelf dat de nachtclubs, en dus ook club Shelter, binnenkort weer open mogen. De huidige maatregelen hebben enorme impact op het nachtleven en daarmee op jongeren. Ik mis hierover begrip vanuit de overheid of op z'n minst een reactie of handvatten voor de toekomst.

Gunfactor

Mijn favoriete merken zijn Tony's Chocolonely en Hema. Beiden hebben een duidelijke merkstrategie en uitstraling die tot in de puntjes uitgewerkt zijn. Van de producten en campagnes tot design en copy, alles klopt. Deze merken hebben een bepaalde gunfactor waar denk ik velen jaloers op zijn.

Pride

Hema speelt elk jaar in op de Pride Amsterdam. Hun nieuwe campagne rondom het gelijke geboorteverlof voor alle Hema-medewerkers vind ik weer heel sterk.

Persoonlijke ervaring

Popcorn Stories, van mijn vriend Michan Tolman, is mijn favoriete bureau. Ik ben vooral trots op de campagne voor 113 Zelfmoordpreventie, omdat hij die vanuit persoonlijke ervaring gemaakt heeft en deze volgens mij veel mensen geraakt heeft.

Veel geleerd

Hans Brouwer, eigenaar van MassiveMusic en partner van de A'dam Toren, is mijn favoriete creatief. Ik heb sinds ik in 2016 voor de Toren werk veel van hem geleerd, specifiek op het gebied van marketing.

Podcast

Ik heb een fulltime droombaan en twee kleine kinderen thuis, dus het luisteren naar podcasts is iets waar ik weinig aan toekom. Maar áls ik de tijd vind, dan luister ik naar die van De Correspondent.

Het oude normaal

Mijn persoonlijke marketinguitdaging is om ervoor te zorgen dat alle merken die onder A'dam Toren vallen volgend weer op het niveau van 2019 zitten. Laten we hopen dat er geen tweede golf met nieuwe strenge maatregelen komt en we weer snel terug kunnen naar het oude normaal.

Beeld door fotografieduo Chris & Marjan.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: 

Anne Schreuders: 'Linda Meiden doorbreekt taboes'

Maartje Weijers: 'Ik heb mezelf leren kennen op de dansvloer'

Vincent van Dijk: 'Een sterk merk praat zich vanzelf rond'

Sanneke Boesveldt: 'Alleen in real life springt de vonk over'

Ginny Ramkisoen: 'Ik mag meer investeren in mijn eigen marketing'

Klaas Weima: 'Aandacht is de nieuwe valuta'

Reuben Alexander: 'Ik draag elke dag Patagonia'

Edward van de Ridder: 'Teams is vermoeiend, maar wel efficiënt'

Annelies Poelsema: 'Netflix spoiler-campagne blijft geniaal'

Safi Graauw: 'Ik wil laten zien dat cultuur versterkt'

Roel Welling: 'Bullshit verkopen is geen duurzaam model meer'

Annelies Valk: 'Dit is het jaar van Nike'

Jurry Oortwijn: 'Ook bij uitverkochte shows is marketing belangrijk'

Mariëlle Rooswinkel: 'Linda is consistent in alle uitingen'

Paul Meijer: 'Een campagne maak je gewoon samen'

Atva van Zanten: 'Marketing gaat over mens en cultuur'

Maud Pinckers: 'Marketing staat niet gelijk aan reclame'

Fleur Osté: 'Rihanna is mijn favoriete marketeer'

Hella de Weger: 'WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'

Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'

Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'

Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'

Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'

Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'

Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'

Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'

Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'

Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'

Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'

Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken