Mysteryland legt de lat (heel) hoog

Mysteryland legt de lat (heel) hoog
  • Algemeen
  • 13 aug 2020 @ 06:01
  • 25853 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EntertainmentEvenement

Mysteryland gaat dit jaar in originele vorm niet door, maar dat is voor organisator ID&T geen reden om stil te blijven zitten. Deze zomer speelt het langstlopende dance-festival van Nederland (sinds 1993) zich af in de lucht, waar diverse dj's vanuit luchtballonnen een live-set draaien.

Waar het gros van de eventorganisatoren vanwege corona kiest voor een 'online variant', pakt Mysteryland het onder de noemer 'Let's get high' origineler aan. Eind juli vlogen er 10 reusachtige luchtballonnen over Nederland, met daarin bekende dj's als Paul van Dyck, Joris Voorn en Sander van Doorn, die ieder live -dus rechtstreeks vanuit de ballon- een set van ruim een uur draaide. Rondom de ballonnen vlogen drones die de sets vastlegden. De activatie is op zaterdag 29 augustus van 19:00 tot 01:00 uur te volgen via live.mysteryland.com. Organisator ID&T, dat ook dance-festivals als Amsterdam Open Air en Welcome to the Future onder zijn vlag heeft, hoopt zodoende on top of mind bij zijn doelgroep te blijven.

Evengoed baalt Milan Raven, de kersverse managing director van ID&T, die hiervoor onder meer voor Q-Dance, ING en Sogeti werkte. Normaliter ontvangt Mysteryland in het laatste weekend van augustus 130.000 bezoekers op het voormalig Floriadeterrein in de Haarlemmermeer- en dit zou ook nog eens de eerste editie onder zijn bewind zijn. Raven: 'Maar het is voor ons geen optie om een heel jaar niets te doen. We zijn dus op zoek gegaan naar een alternatieve manier om een hoogtepunt als afsluiting van de zomer te creëren. Dat zijn we onze bezoekers ook verplicht, vind ik. En dat is, met dank aan een groot aantal artiesten, letterlijk gelukt.'

Over de toekomst van Mysteryland is Raven positief gestemd: het dance-festival gaat volgend gewoon door. 'Natuurlijk. Het zou dom zijn om niet de moed erin te houden. Voor nu blijven we de fans aan ons binden, om in 2021 nog harder terug te komen.’

Beeld door Niels de Vries.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken