[Mijn marketing] Wendy Pouw: ‘Adidas is marketing in optima forma’

[Mijn marketing] Wendy Pouw: ‘Adidas is marketing in optima forma’
  • Algemeen
  • 24 sep 2020 @ 12:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Wendy Pouw (39) is directeur van branchevereniging IAB Nederland. Haar favoriete merk is Adidas, zelfs haar kinderen lopen in de sneakers met 3 streepjes. ‘Ik heb geen idee wanneer mijn liefde voor Adidas is ontstaan, maar met de schoen heeft het weinig te maken. Marketing in optima forma.’

Sneakers

Mijn favoriete merk is Adidas. Andere sneakers komen er bij mij niet in en inmiddels weten mijn kinderen van 4 en 6 jaar ook dat ze gewoon de schoenen met de 3 streepjes dragen. Ik weet eigenlijk niet waar of wanneer mijn liefde voor Adidas is ontstaan, maar het heeft in ieder geval verrassend weinig met de schoen zelf te maken. Marketing in optima forma.

Vernieuwing

De You can't stop us-film van Nike vind ik zeer goed gemaakt. Ook knap hoe dit merk keer op keer weet te vernieuwen, mooi werk levert en belangrijke boodschappen voor het voetlicht brengt.

Party cookies

Bij IAB Nederland zijn we op het moment druk in de weer met het verwerken van de uitkomsten van ons jaarlijkse onderzoek onder beslissers in marketing, waarover later meer. Daarnaast speelt er veel in het digitale landschap, zoals het verdwijnen van de third party cookies tot de ontwikkelingen op het gebied van data privacy.

Bureau

Tijdens en net na mijn studententijd wilde ik niets liever dan werken bij een reclamebureau. Dat is er toen niet van gekomen, maar wie weet gebeurt dat ooit nog.

Match

Ik ken veel goede marketeers, maar één favoriet heb ik niet. Mijn ervaring is dat de invloed van een marketeer voor een groot deel afhankelijk is van de match tussen de marketeer in kwestie, het merk, de uitdaging en de vrijheid die door het bedrijf gegeven wordt. Lef en strategisch inzicht is in dit kader in ieder geval de gemene deler.

Angst

Ik kan me binnen ons vak storen aan het gebrek aan daadkracht of als men zich laat leiden door angst voor het onbekende. Change is the only constant.

Bühne

Bij IAB Nederland zijn we altijd druk met de uitdagingen in het vak en voor onze leden. Zelf zou ik vaker de spreekwoordelijke bühne op mogen zoeken, anderzijds vind ik het ook fijn dat we altijd over de as van de inhoud werken. Dat is de kern, dat is waar we voor staan.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken