[Mijn marketing] Merijn Aalbers: ‘Ik ben geboren in een Lacoste-poloshirt’

[Mijn marketing] Merijn Aalbers: ‘Ik ben geboren in een Lacoste-poloshirt’
  • Algemeen
  • 5 okt 2020 @ 10:39
  • 24039 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Merijn Aalbers (48) is content director bij contentmarketingbureau LVB in Amersfoort. Swapfiets heeft het straatbeeld in steden blijvend veranderd, stelt hij. ‘Knap hoe je met zoiets simpels als een blauwe voorband zo'n krachtig marketinginstrument creëert.’

Reclame en content

Bij LVB zien we dat reclame en content steeds meer naar elkaar toe groeien. Werken vanuit één big idea en het verhaal vervolgens op verschillende manieren vertellen. Daarom ontwikkelen we, naast content, inmiddels ook commercials – en dat gaat goed.

Poloshirt

Mijn favoriete merk is Lacoste. Ik ben geboren in een Lacoste-poloshirt. Stijlvol, hoge kwaliteit en zie eens hoe dit merk zich door de decennia heen beweegt. Altijd weer nieuwe relevantie en waarde brengend voor nieuwe doelgroepen, zonder de bestaande uit het oog te verliezen.

Parfum

Zeeman is killing it op dit moment. De textielsuper verbaast zich over de hoge prijzen die consumenten voor parfum dienen te betalen. En vraagt zich af of dat wel nodig is en waar dan precies voor betaald wordt. En gaat dan flesjes Lucht verkopen. We're not worthy.

Blauwe voorband

Steven Uitentuis van Swapfiets is mijn favoriete marketeer. Door de uitrol van dit merk is het straatbeeld in steden blijvend veranderd. Knap hoe je met zo'n simpele tweak, een blauwe voorband, zo'n krachtig marketinginstrument creëert. Ik zie het businessmodel van Swapfiets niet snel spaak lopen.

De beste interviewer

Gijs Groenteman is misschien wel de beste interviewer van Nederland. Zijn podcast Met Groenteman in de Kast luister ik met veel plezier in de auto van mijn woonplaats Haarlem naar kantoor in Amersfoort - en terug.

Volkstuinders

Ik bezit een tuinhuis op een Volkstuinencomplex in Amsterdam en daar lees ik graag Vroegop, het nieuwsperiodiek voor volkstuinders. Alsof de tijd heeft stilgestaan in magazineland. Heerlijk.

Koffie

Ik erger me niet snel, maar als ik iets moet noemen, dan is het de koffiekwaliteit in de kantoren van menig opdrachtgever.

Woordgrap

Op kantoor sta ik bekend om mijn woordgrapjes en ja, daar worden mijn collega's weleens moe van. Ik hoorde laatst dat Dennie Christian geen vlees en vis eet. Daarom noem ik hem nu de Vegetarische Schlager. Niet veel mensen vinden dat grappig, ik wel.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken