[Mijn marketing] Mischa Schreuder: ‘Patta heeft een eigen stijl’

[Mijn marketing] Mischa Schreuder: ‘Patta heeft een eigen stijl’
  • Algemeen
  • 1 okt 2020 @ 10:55
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Mischa Schreuder (42) is creative director bij Publicis Groupe Nederland. Hij leest graag over nieuwe technologieën in het magazine Wired. ‘Geen afleiding van je mobiel, maar gewoon even meegaan in de toekomst via een oud medium.’

Foto: Mischa Schreuder met zijn dochters Jade en Jazz.

Briefings

Bij Publicis Groupe Worldwide werken we tegenwoordig met een businesstool genaamd Marcel, die 80.000 medewerkers wereldwijd aan elkaar koppelt. Alle briefings zijn hierin te vinden, waardoor we op een gemakkelijke manier kunnen gebruikmaken van elkaars expertise.

Eigen stijl

Mijn favoriete kledingmerk is Patta. Zij hebben een eigen stijl en het verhaal achter de mannen die het merk hebben opgezet, spreekt mij als creatief erg aan.

Schimmel

Mijn favoriete reclamecampagne is The Moldy Whopper, waarin wordt laten zien dat er bij Burger King alleen met verse producten wordt gewerkt. Het schimmelproces van de natuurlijke Whopper is geweldig gefotografeerd en vastgelegd. Fernando Machado (global CMO van Burger King, red.) durft dit soort keuzes te maken, waardoor het merk wordt omarmd door zowel vakgenoten als de consument.

Cultuur

Internationale bureaus als Marcel Paris, Forsman & Bodenfors, Publicis Italia en Droga5 laten in hun campagnes het verschil zien. Het ene bureau doet dit door echt in de cultuur te staan, de ander met een geweldig mooi product. Alles wat ze maken, raakt je.

Merkwaarde

Mijn favoriete marketeer is Fernando Machado van Burger King. Ik had laatst de eer om hem te spreken tijdens een bijeenkomst van Publicis Worldwide. Hij gaf daar een geweldige presentatie, waarin hij in vijf minuten uitlegde waar Burger King voor staat. Hij ziet feilloos wat wel en niet past bij de waarden van zijn merk.

Goocheltruc

Met mijn kinderen, een tweeling van 7 jaar, kijk ik graag naar Victor Mids. Ze vinden hem geweldig. De goocheltrucs die ze vervolgens zelf uitproberen, daar kan geen Netflix tegenop.

Maatschappelijk

Bij Publicis Groupe werken we veel voor maatschappelijke problemen, die we kunnen helpen oplossen door middel van creatieve ideeën. Zo is het mooi om te zien hoe je eenzaamheid bij ouderen kunt tegengaan met een goed idee of hoe mensen in de zorg weer trots worden op hun werk.

Nadenken

Mijn favoriete podcast is Ted Talks, heerlijk om naar te luisteren. De gesprekken brengen je echt tot nadenken over waar de wereld naartoe gaat. Aanrader is de aflevering met Tristan Harris over The Social Dilemma.

Toekomst

Wired is mijn favoriete magazine. Ik lees alles over gadgets en technologieën online, maar soms is het heerlijk om een tijdschrift in je handen te hebben. Geen afleiding van je mobiel, maar gewoon even meegaan in de toekomst via een oud medium.

Talent

Ik zie het als mijn uitdaging om mezelf te blijven vernieuwen en uitdagen. Het is belangrijk om jong talent om je heen te verzamelen dat beter is dan jijzelf, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. Een les die ik heb geleerd van wijlen Béla Stamenkovits, dat zal ik nooit vergeten.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken