[Mijn marketing] Ramona Chang: ‘Ik kan hard lachen om Frank Lammers’

[Mijn marketing] Ramona Chang: ‘Ik kan hard lachen om Frank Lammers’
  • Algemeen
  • 12 okt 2020 @ 15:09
  • 14053 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Ramona Chang (46) is marketing manager bij adviesbureau Marktlink. Ze is onder de indruk van de sponsoring van EasyToys. ‘Geweldig hoe dit merk samen met FC Emmen zijn product aan de man weet te brengen.’

Volgend niveau

Veel mensen denken dat de overnamemarkt stil ligt, maar dit is absoluut niet het geval. Bij Marktlink gaat het goed en we groeien flink. We hebben net zelfs onze 100ste medewerker aangenomen. In mijn nieuwe rol sta ik voor een mooie uitdaging om de marketing van Marktlink naar een volgend niveau te brengen, te innoveren en te internationaliseren.

Wieg

Mijn favoriete magazine is Financial Focus van ABN Amro MeesPierson, en dat is niet omdat ik als moeder aan de wieg stond. Het kind is trouwens inmiddels geadopteerd en in goede handen, daar ben ik zeker van.

Gympen

Sinds ik ben overgestapt van mijn Mini Countryman naar een Tesla, ben ik iedere dag verbaasd over wat deze auto allemaal kan en hoe het mogelijk is dat een automerk vanuit het niets zo'n geweldige wagen weet neer te zetten. Ook ben ik onder de indruk van de sneakers-app van Nike, waarmee het merk een soort schaarste weet te creëren. Je schrijft je hierop in voor een paar gympen die mogelijk populair worden. De gympen zijn echt goedkoop en je hebt geluk als je ingeloot wordt.

Mooie basis

Voordat ik in september bij Marktlink aan de slag ging, heb ik negen jaar als marketeer bij ABN Amro MeesPierson gewerkt. Toen ik in 2011 binnenkwam, trof ik vooral een productmarketing-afdeling aan. Communiceren vanuit de behoefte van de doelgroep is het belangrijkste dat we hebben gedaan. Ik denk dat er een mooie basis ligt waar het bedrijf op verder kan bouwen. Als ik terugdenk aan Financial Focus krijg ik bijna spijt van mijn beslissing om weg te gaan, haha. Maar zonder dollen; mijn oud-collega's blijven mijn vrienden, want we doen nog steeds marketingzaken met elkaar.

Geweldige acteur

Ik kan hard lachen om Frank Lammers, wat een geweldige acteur is dat. In de serie Undercover, maar nog meer in de Jumbo-commercials. Ook vind ik de sponsoring van EasyToys bij FC Emmen erg goed. Geweldig hoe ze hun product vanuit verschillende invalshoeken aan de man weten te brengen. Petje af.

Helicopterview

Aart Lensink, directeur van LVB, is in 2018 uitgeroepen tot Contentmarketeer van het Jaar. En dat is hij wat mij betreft nog steeds. Ook ben ik fan van Marc Oosterhout, oprichter van N=5. Hij kan als strateeg erg goed vanuit een helicopterview theorie en praktijk aan elkaar koppelen.

Geen echte marketeers

Ik erger me aan marketeers die geen echte marketeers zijn. Die denken dat marketing alleen maar 'lullen' is en dat we zomaar wat doen.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken