Swocc herlanceert Merkmodellen op online jubileum 5 november

Swocc herlanceert Merkmodellen op online jubileum 5 november
  • Algemeen
  • 19 okt 2020 @ 15:13
  • 11133 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementMarketing

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie organiseert op 5 november 2020 het tiende Swocc Symposium, waar wordt stilgestaan bij het 25-jarige jubileum van de stichting.

Gezien de huidige coronamaatregelen zal het symposium dit jaar plaatsvinden in de vorm van een online jubileumbijeenkomst, die te volgen is voor een breed publiek. Tijdens deze middag vindt onder andere de lancering van het vernieuwde Swocc Modellenboek plaats.

Wat zijn anno 2020 dé modellen op het gebied van marketing, merken en communicatie? Tijdens de online jubileumbijeenkomst presenteert Swocc 'Merkmodellen: de Swocc Selectie', een vernieuwde versie van het Swocc Modellenboek én een online database van merkmodellen die je helpen bij het beantwoorden van merkmanagement vraagstukken. Dorkas Koenen (chief marketing officer Rabobank) zal verder in gaan op het gebruik van modellen binnen een marketingafdeling. 

Daarnaast wordt één van de presentaties verzorgd door Selma Brom, winnaar van de Swocc Scriptieprijs 2020 en Margot Bouwman (jurylid Swocc Scriptieprijs). Voor haar masterscriptie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen heeft Selma onderzoek gedaan naar de effecten van betekenisvolle verhalende reclames. De bevindingen van haar onderzoek laten zien dat ontroerende en inspirerende narratieve merkreclames de consument weliswaar een goed gevoel geven, maar averechts kunnen werken in het stimuleren van aankopen.

Normaal is het Swocc Symposium alleen toegankelijk voor begunstigers van Swocc, maar ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum zijn alle geïnteresseerden welkom op dit online evenement. Wil je deze inspirerende middag bijwonen? Meld je dan aan via deze link.
(PvWK, foto: Mohammad Danish / Pexels)

* Tegelijk met het jubileum zijn Swocc en MarketingTribune van plan te starten met online publicatie (in delen) van 'Brandr', het magnum opus van oprichter Giep Franzen.


Over Swocc
'Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (Swocc) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt Swocc toegankelijk voor de praktijk, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en het organiseren van lezingen. De stichting is in 1995 opgericht op initiatief van Giep Franzen en is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. Swocc wordt financieel mogelijk gemaakt door haar begunstigers, maar opereert zelfstandig en onafhankelijk. Op dit moment telt Swocc bijna 200 begunstigers, waaronder adverteerders, adviesbureaus (van pr en reclame tot design en marktonderzoek), non-profit organisaties en ZZP’ers.'

(bron: Swocc)

Lees ook: [Mijn marketing] Guda van Noort: ‘Ik hou van traditionele merken’

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken