Swocc herlanceert Merkmodellen op online jubileum 5 november
- Algemeen
- 19 okt 2020 @ 15:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementMarketing
- 19 okt 2020 @ 15:13
- Peter van Woensel Kooy
De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie organiseert op 5 november 2020 het tiende Swocc Symposium, waar wordt stilgestaan bij het 25-jarige jubileum van de stichting.
Gezien de huidige coronamaatregelen zal het symposium dit jaar plaatsvinden in de vorm van een online jubileumbijeenkomst, die te volgen is voor een breed publiek. Tijdens deze middag vindt onder andere de lancering van het vernieuwde Swocc Modellenboek plaats.
Wat zijn anno 2020 dé modellen op het gebied van marketing, merken en communicatie? Tijdens de online jubileumbijeenkomst presenteert Swocc 'Merkmodellen: de Swocc Selectie', een vernieuwde versie van het Swocc Modellenboek én een online database van merkmodellen die je helpen bij het beantwoorden van merkmanagement vraagstukken. Dorkas Koenen (chief marketing officer Rabobank) zal verder in gaan op het gebruik van modellen binnen een marketingafdeling.
Daarnaast wordt één van de presentaties verzorgd door Selma Brom, winnaar van de Swocc Scriptieprijs 2020 en Margot Bouwman (jurylid Swocc Scriptieprijs). Voor haar masterscriptie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen heeft Selma onderzoek gedaan naar de effecten van betekenisvolle verhalende reclames. De bevindingen van haar onderzoek laten zien dat ontroerende en inspirerende narratieve merkreclames de consument weliswaar een goed gevoel geven, maar averechts kunnen werken in het stimuleren van aankopen.
Normaal is het Swocc Symposium alleen toegankelijk voor begunstigers van Swocc, maar ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum zijn alle geïnteresseerden welkom op dit online evenement. Wil je deze inspirerende middag bijwonen? Meld je dan aan via deze link.
(PvWK, foto: Mohammad Danish / Pexels)
* Tegelijk met het jubileum zijn Swocc en MarketingTribune van plan te starten met online publicatie (in delen) van 'Brandr', het magnum opus van oprichter Giep Franzen.
Over Swocc
'Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (Swocc) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt Swocc toegankelijk voor de praktijk, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en het organiseren van lezingen. De stichting is in 1995 opgericht op initiatief van Giep Franzen en is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. Swocc wordt financieel mogelijk gemaakt door haar begunstigers, maar opereert zelfstandig en onafhankelijk. Op dit moment telt Swocc bijna 200 begunstigers, waaronder adverteerders, adviesbureaus (van pr en reclame tot design en marktonderzoek), non-profit organisaties en ZZP’ers.'
(bron: Swocc)
Lees ook: [Mijn marketing] Guda van Noort: ‘Ik hou van traditionele merken’
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Brandr
- Giep Franzen
- marketing
- stichting
- Swocc Symposium
- jubileum
- Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie
- magnum opus
- MarketingTribune
- UvA
- Dorkas Koenen
- FHV
- Selma Brom
- modellen
- Gudavan Noort
- Swocc
- 25
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing