[Mijn marketing] Ernst-Jan Smids: ‘Focus is de enige houvast’

[Mijn marketing] Ernst-Jan Smids: ‘Focus is de enige houvast’
  • Algemeen
  • 30 nov 2020 @ 11:17
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Ernst-Jan Smids (58) is eigenaar van creatief bureau Jump Retail in Amsterdam. Het afgelopen jaar heeft hij geleerd dat focus houden de enige houvast is. ‘Er was zoveel afleiding, onzekerheid en onrust. Ik heb ingezien dat focus het nieuwe IQ is.’

Focus

Het afgelopen jaar heb ik geleerd dat focus houden de enige houvast is. Er was zoveel afleiding, onzekerheid en onrust. Bij eigen mensen en bij klanten. Focus is het nieuwe IQ, dat las ik ook in een trendrapport van Platform Innovatie in Marketing.

Perfectie

Op dit moment is VanMoof mijn favoriete merk. Vorige week kreeg ik het nieuwe S3-model afgeleverd. Wat een geweldige customer experience. Perfectie tot in de details. En de fiets rijdt fantastisch natuurlijk.

Plezierig bureau

Mijn favoriete reclamebureau is TBWA\Neboko. De disruptieve en creatieve kracht van het bureau is onmiskenbaar. Ik heb van dichtbij gezien hoe het bureau zijn deuren heeft geopend voor een compleet nieuwe manier van werken, door co-creatie met klanten en coalities met andere bureaus. Dat maakt TBWA niet alleen een goed, maar bovenal plezierig bureau om mee samen te werken.

Broodnuchter

Michiel Witteveen van Mirage Retail Group is mijn favoriete marketeer. Erg knap hoe onder zijn aanvoering het sentiment rondom Blokker volledig is gedraaid. Michiel is broodnuchter en zeer transparant in zijn keuzes. Dat vind ik een verademing.

Krachtig statement

Ik ben onder de indruk van de nieuwe Unlimited-campagne van T-Mobile, door TBWA\Neboko. Krachtig statement en prachtig uitgevoerd.

Ego's

Ik erger me aan jaloezie, ego's en vakgenoten die onderwerpen ingewikkelder maken.

Boardroom issues

Mijn favoriete podcast is Thougthful Thursday, even prediken voor eigen parochie. Vanuit Jump Retail organiseren we samen met Frank Quix elke donderdag een webinar waarbij we in gesprek met een CEO over zijn of haar belangrijkste boardroom issues. Erg leuk om te doen.

Zaterdagochtend

Ik lees graag FD Magazine. Een aangenaam onderdeel van de zaterdagochtend.

Gesprekspartner

Ik zie het als een uitdaging om altijd een interessante gesprekspartner voor onze klanten te blijven. RetailRadar, ruim vier jaar geleden opgericht met nu ruim 450 deelnemers, is een mooie kennisbron. Net als de wekelijkse Thoughtful Thursday-sessies. Als ik partijen met elkaar kan verbinden er volgt iets moois uit, ben ik helemaal gelukkig.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken