[Mijn marketing] Ernst-Jan Smids: ‘Focus is de enige houvast’
- Algemeen
- 30 nov 2020 @ 11:17
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 30 nov 2020 @ 11:17
- Lucas Boon
Ernst-Jan Smids (58) is eigenaar van creatief bureau Jump Retail in Amsterdam. Het afgelopen jaar heeft hij geleerd dat focus houden de enige houvast is. ‘Er was zoveel afleiding, onzekerheid en onrust. Ik heb ingezien dat focus het nieuwe IQ is.’
Focus
Het afgelopen jaar heb ik geleerd dat focus houden de enige houvast is. Er was zoveel afleiding, onzekerheid en onrust. Bij eigen mensen en bij klanten. Focus is het nieuwe IQ, dat las ik ook in een trendrapport van Platform Innovatie in Marketing.
Perfectie
Op dit moment is VanMoof mijn favoriete merk. Vorige week kreeg ik het nieuwe S3-model afgeleverd. Wat een geweldige customer experience. Perfectie tot in de details. En de fiets rijdt fantastisch natuurlijk.
Plezierig bureau
Mijn favoriete reclamebureau is TBWA\Neboko. De disruptieve en creatieve kracht van het bureau is onmiskenbaar. Ik heb van dichtbij gezien hoe het bureau zijn deuren heeft geopend voor een compleet nieuwe manier van werken, door co-creatie met klanten en coalities met andere bureaus. Dat maakt TBWA niet alleen een goed, maar bovenal plezierig bureau om mee samen te werken.
Broodnuchter
Michiel Witteveen van Mirage Retail Group is mijn favoriete marketeer. Erg knap hoe onder zijn aanvoering het sentiment rondom Blokker volledig is gedraaid. Michiel is broodnuchter en zeer transparant in zijn keuzes. Dat vind ik een verademing.
Krachtig statement
Ik ben onder de indruk van de nieuwe Unlimited-campagne van T-Mobile, door TBWA\Neboko. Krachtig statement en prachtig uitgevoerd.
Ego's
Ik erger me aan jaloezie, ego's en vakgenoten die onderwerpen ingewikkelder maken.
Boardroom issues
Mijn favoriete podcast is Thougthful Thursday, even prediken voor eigen parochie. Vanuit Jump Retail organiseren we samen met Frank Quix elke donderdag een webinar waarbij we in gesprek met een CEO over zijn of haar belangrijkste boardroom issues. Erg leuk om te doen.
Zaterdagochtend
Ik lees graag FD Magazine. Een aangenaam onderdeel van de zaterdagochtend.
Gesprekspartner
Ik zie het als een uitdaging om altijd een interessante gesprekspartner voor onze klanten te blijven. RetailRadar, ruim vier jaar geleden opgericht met nu ruim 450 deelnemers, is een mooie kennisbron. Net als de wekelijkse Thoughtful Thursday-sessies. Als ik partijen met elkaar kan verbinden er volgt iets moois uit, ben ik helemaal gelukkig.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing