[Mijn marketing] Stefan Bothoff: 'Ace & Tate heeft de brillenmarkt opgeschud'

[Mijn marketing] Stefan Bothoff: 'Ace & Tate heeft de brillenmarkt opgeschud'
  • Algemeen
  • 19 nov 2020 @ 12:44
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Stefan Bothoff (31) is manager brand bij VodafoneZiggo. Marketing wordt teveel bedreven vanachter een computerscherm, stelt hij. 'Een dagje op pad met een Ziggo-monteur is voor mij leerzamer dan het lezen van een online onderzoeksrapport.'

Balans

Bij VodafoneZiggo hebben we als bedrijf het 'hybride werken' geïntroduceerd. Ook na corona mogen we dus de helft van de tijd thuiswerken. Die balans is prettig. Naar kantoor voor overleg, gesprekken en creatief werk; thuis voor het werk dat concentratie vereist. Fijn dat mijn werkgever hier zo vooruitstrevend in is.

Verbinding

Het afgelopen jaar heb ik geleerd dat de verbindingen die we met Vodafone en Ziggo mogelijk maken er niet alleen voor zorgen dat we zo lekker kunnen appen en streamen met z'n allen; ze zijn cruciaal voor het vooruitbrengen van de samenleving. Corona heeft mij een nieuwe betekenis van het begrip ‘verbinding’ laten inzien.

Aantrekkelijk merk

Ik vind Ace & Tate een aantrekkelijk merk dat midden in de maatschappij staat, met goede producten en uitstekende klantervaringen. Het merk heeft de brillen-industrie opgeschud, en dat was ook wel nodig.

App

De campagne 'Alles in de hand' van ING met Wunderman Thompson en We are Blossom vind ik erg goed. Knap hoe ze een simpele functionaliteit in de app kunnen uitvergroten tot een aantrekkelijke merkcampagne. Toen ING in het verleden de pay-off 'Do your thing' lanceerde, vond ik dat nogal abstract, maar met deze campagne brengen ze het op een mooie manier tot leven.

Strategisch niveau

Met bureaunetwerk WPP werk ik vanuit VodafoneZiggo samen op strategisch niveau en dat bevalt goed. Werken met losse reclame- en mediabureaus kan ik me amper nog voorstellen.

Impact

Fernando Machado van Burger King is mijn favoriete marketeer. Ik heb hem ontmoet in Cannes in 2018. Met zijn 'hackvertising concept' en onvoorwaardelijke inzet in creativiteit weet hij veel impact te maken, met een fractie van het budget van de concurrentie. In 2019 won Burger King in Cannes alles wat los en vast zat - en terecht.

Op pad

Ik stoor me aan het feit dat marketing vooral wordt bedreven vanachter een computerscherm - hoewel ik me daar zelf ook schuldig aan maak. Een dagje op pad met een Ziggo-monteur geeft me meer inzichten dan het lezen van een gemiddeld online onderzoeksrapport.

Succes

Ik luister graag naar de Rauwkost-podcast van mijn vrienden van RA*W, waarin het bestuur door de wol geverfde reclamemakers interviewt over hun pad naar succes en waarbij ze op zoek gaan naar wat juniors daarvan kunnen leren. Ik hoop op een nieuw seizoen in 2021.

Binnenkijken

Mijn zaterdagochtend begin ik altijd met PS, de weekendbijlage van Het Parool. Lekker bij mensen naar binnen kijken in de Zaterdagochtend-rubriek en nieuwe plekken ontdekken met Proefwerk en Mijn Amsterdam.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken