[Mijn marketing] Carli Jager: ‘Een goede pr-manager houdt écht van mensen’

[Mijn marketing] Carli Jager: ‘Een goede pr-manager houdt écht van mensen’
  • Algemeen
  • 7 dec 2020 @ 14:03
  • 14134 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Carli Jager (31) is brand & pr manager bij reclamebureau TBWA\Neboko in Amsterdam. Reclame is meer dan 'alleen reclame', stelt ze. 'We zijn 'culture shifters'. Ik zie het als mijn uitdaging om dat aan iedereen te laten zien.'

Mindfulness

Het afgelopen jaar heb ik geleerd dat -geheel in lijn met het boek van Rutger Bregman- de meeste mensen deugen. We willen elkaar, zeker in tijden van crisis, helpen. Dat zie je ook terug bij TBWA\Neboko. We zijn nog harder gaan werken en gek genoeg zijn we nog meer met elkaar in contact. Dat laatste is natuurlijk top, maar we moeten er ook voor waken dat we daarin niet te ver gaan. Daarom biedt TBWA ons sinds een paar weken mindfulness aan. Heel leerzaam en helemaal in lijn met een andere learning voor mijzelf: selfcare is key.

Kansen pakken

Het geheim van een goede PR-manager? Oog voor detail, overal kansen zien (en pakken) en je moet écht van mensen houden.

Vrolijke biertjes

Mijn favoriete merk is Two Chef's Brewing. Mijn broer werkt daar, en ze hebben waanzinnig lekkere biertjes. Plus ze zien er heel vrolijk uit. Hier ben ik de coronatijd mee doorgekomen, haha.

Kunst

Ik hou enorm van mode, dansen en kunst. Van de nieuwe Burberry-commercial word ik dan ook heel blij.

Optimisme

Mijn favoriete marketeer is Simon Sinek. Deze man is zó inspirerend. Ik hou van zijn optimisme en veel van wat hij zegt blijft actueel: van zijn Ted Talk tot de recentere video over Middle Management. Zijn why, how en what pas ik vaak toe in onze persberichten. Waarom is dit nieuws nu echt interessant?

Koppen snellen

Ik lees elke ochtend een rits aan nieuwsmedia: MarketingTribune, Adformatie, FD, NRC, Z First, MT/Sprout, Linda. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het zich vaak beperkt tot koppen snellen. Als ik op Schiphol ben, koop ik meestal de Vogue of Vogue Living. Heerlijk wegdromen bij prachtige items en foto's.

Meer dan reclame

Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om te laten zien dat reclame meer is dan 'alleen reclame'. We zijn culture shifters. Ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden als onze managing director Patritia Pahladsingh een keer met een tof interview in Vogue &C of Linda komt te staan. Of Rik Ledder (CEO, red.) met 'dat bureau uit Amsterdam' in de Forbes. Heeft MarketingTribune daar toevallig nog connecties?

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Foto door Marleen Stoop.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken