[Mijn marketing] Ronnie Overgoor: ‘Ik ontwijk reclames zoveel mogelijk’
![[Mijn marketing] Ronnie Overgoor: ‘Ik ontwijk reclames zoveel mogelijk’](/algemeen/nieuws/2020/12/mijn-marketing-ronnie-overgoor/ronnieovergoor.png)
- Algemeen
- 24 dec 2020 @ 10:40
- 29021 x gelezen
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 24 dec 2020 @ 10:40
- 29021 x gelezen
- Lucas Boon
Ronnie Overgoor (50) is oprichter van YouTube-kanaal 7DTV. De meeste reclamecampagnes vindt hij irritant, maar Coolblue is uitzondering op de regel. 'Omdat ze klantgericht blijven en Pieter (Zwart, oprichter, red.) de commercials zelf inspreekt.'
Uit de comfortzone
Ik kijk terug op een geweldig jaar. Spanning, uit de comfortzone en superdruk met online events en gesprekken voor 7DTV.
Kapot spammen
Mijn favoriete merk wás Picnic, maar aangezien ik nu in 't Gooi woon en ze me kapot spammen met advertenties kies ik voor RØDE. Dit merk verkoopt prachtige producten voor YouTubers en podcasters.
Niet om aan te gluren
Ik ontwijk reclames zoveel mogelijk. Vind ze bijna altijd irritant. Supermarkten, automerken, energiebedrijven, ik vind ze niet om aan te gluren. Te 'mooi' en niet in sync met het product en de dienstverlening. Maar als ik moet kiezen, maakt Coolblue de beste campagnes. Omdat ze klantgericht blijven en Pieter (Zwart, oprichter, red.) de commercials zelf inspreekt.
Relevant
Mijn favoriete bureau is 5PM. Misschien geen fullservice reclamebureau, maar ze staan volledig voor alles wat nu relevant is. Videocontent dus.
Mooi merk
Mijn favoriete marketeer is Michiel Muller, oprichter van Picnic. Omdat 'ie wel echt een mooi merk aan het bouwen is.
Opdringerig
Ik kan me ergeren aan opdringerigheid binnen ons vakgebied. Dat uitgevers content als middel gebruiken om de adverteerder te dienen, zoals bijvoorbeeld de sensatie-video'tjes op nu.nl. En retargeten. Het werkt ongetwijfeld, maar het irriteert als een dolle.
Lekker doorgaan
Mijn uitdaging is om lekker door te gaan met 7DTV en me niet te gaan gedragen als de grote uitgever.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 22jan 2021
Inschrijven Shopping Awards 2021
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards