[Mijn marketing] Jochem Leegstra: ‘Het kan ook anders en nog steeds goed’

[Mijn marketing] Jochem Leegstra: ‘Het kan ook anders en nog steeds goed’
  • Algemeen
  • 28 jan 2021 @ 12:26
  • 38901 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Jochem Leegstra (48) is oprichter van creatief design-bureau Staat in Amsterdam. Hij is niet zo van 'reclame-reclame', maar het was een opluchting 'om eindelijk een betere commercial van T-Mobile te zien'.

Nog steeds goed

Ondanks het bizarre jaar hebben we met Staat in 2020 ook bijzondere dingen gedaan die binnenkort het licht gaan zien. Zoals The Anything, 's werelds eerste private bioscoop on demand, waarvoor we van naam, branding tot interieur zo'n beetje alles hebben gedaan. Daarnaast de kickstart van een 500 pagina's tellend boek over Dutch creativity, samen met Mendo. Wat ik heb geleerd? Het kan ook allemaal anders en nog steeds goed.

Geniale retail

Huidverzorgingsmerk Aesōp gebruik ik elke dag. Mooi product, fijne structuur, goede geuren, iconische verpakking en ook nog genaile retail. Klaar.

Met effect

De introductie van Omroep Zwart was impactvol en met effect. Verder ben ik niet zo van reclame-reclame. Al was het een opluchting om recentelijk eindelijk een betere commercial te zien van T-Mobile.

Sterk

Ik vind meerder bureaus goed, maar ik denk meteen aan Random Studio, sterk in digitale experiences voor hele fijne merken.

Fris

De frisheid waarmee Lynk & Co de Nederlandse markt op kwam, was een nieuw en compleet ander geluid in de automotive. Complimenten voor chief marketing officer Robin van der Kaa, en natuurlijk het topteam van productiebureau Halal.

Gebrek aan ethiek

Nog steeds is er een gebrek aan ethiek en esthetiek in de reclamewereld, en daar stoor ik me soms aan.

Addict

Ik ben een magazine addict, dus ik heb meerdere favorieten. Een vrij willekeurige top-3: Fantastic Man, 032C, Pan & The dream.

Echt volwassen

In 2021 bestaat Staat ook 21 jaar. We zijn eindelijk echt volwassen, dus dit jaar stellen we onszelf graag opnieuw voor. Voor mij persoonlijk is het ook een heerlijke reset. Het houdt me scherp.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken