[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’

[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’
  • Algemeen
  • 18 feb 2021 @ 12:16
  • 17065 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Ronald de Vreede (46) is strategy director bij reclamebureau KesselsKramer in Amsterdam. Hij heeft bewondering voor wijlen reclamemaker Howard Gossage. 'Hij deed in de jaren '50 al aan interactieve marketing, en zijn ideeën zijn nu relevanter dan ooit.'

Op de hak genomen

Oedipus Brewing heeft de veel te traditionele bier-categorie totaal op de hak genomen, totdat de grote spelers simpelweg niet om meer om ze heen konden. En hun visuele identiteit is natuurlijk één groot feest.

Pionier

Freeman, Mander & Gossage in San Francisco is mijn favoriete reclamebureau. Maar het gaat me vooral om de persoon Howard Gossage. Een iconoclast, pionier en visionair die in de jaren '50 en '60 zijn tijd ver vooruit was. Hij deed toen al aan interactieve marketing, social networks en cause related marketing. Zijn ideeën zijn nu relevanter dan ooit.

Effectieve creativiteit

Mijn favoriete marketeer is iedere marketeer die snapt dat ratio vaak in de weg zit van effectieve creativiteit.

PR-stunt

Mijn favoriete campagne is de metalen monoliet in Utah. Prachtig hoe deze PR-stunt van de nieuwe driezijdige Motorola-smartphone viral ging.

Weinig tijd

Ik erger me niet zo snel, dat gaat ten koste van ons werk. En we hebben al zo weinig tijd.

Waargebeurde mysterie

Ik luister graag naar Wind of Change van Patrick Radden Keefe en S-town van de makers van Serial en This American Life. Schitterende lange luisterpuzzels ondergedompeld in waargebeurde mysterie.

Persoonlijk

Mijn persoonlijke marketinguitdaging is dat je marketing niet zo persoonlijk moet nemen.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken