[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’
- Algemeen
- 18 feb 2021 @ 12:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 18 feb 2021 @ 12:16
- Lucas Boon
Ronald de Vreede (46) is strategy director bij reclamebureau KesselsKramer in Amsterdam. Hij heeft bewondering voor wijlen reclamemaker Howard Gossage. 'Hij deed in de jaren '50 al aan interactieve marketing, en zijn ideeën zijn nu relevanter dan ooit.'
Op de hak genomen
Oedipus Brewing heeft de veel te traditionele bier-categorie totaal op de hak genomen, totdat de grote spelers simpelweg niet om meer om ze heen konden. En hun visuele identiteit is natuurlijk één groot feest.
Pionier
Freeman, Mander & Gossage in San Francisco is mijn favoriete reclamebureau. Maar het gaat me vooral om de persoon Howard Gossage. Een iconoclast, pionier en visionair die in de jaren '50 en '60 zijn tijd ver vooruit was. Hij deed toen al aan interactieve marketing, social networks en cause related marketing. Zijn ideeën zijn nu relevanter dan ooit.
Effectieve creativiteit
Mijn favoriete marketeer is iedere marketeer die snapt dat ratio vaak in de weg zit van effectieve creativiteit.
PR-stunt
Mijn favoriete campagne is de metalen monoliet in Utah. Prachtig hoe deze PR-stunt van de nieuwe driezijdige Motorola-smartphone viral ging.
Weinig tijd
Ik erger me niet zo snel, dat gaat ten koste van ons werk. En we hebben al zo weinig tijd.
Waargebeurde mysterie
Ik luister graag naar Wind of Change van Patrick Radden Keefe en S-town van de makers van Serial en This American Life. Schitterende lange luisterpuzzels ondergedompeld in waargebeurde mysterie.
Persoonlijk
Mijn persoonlijke marketinguitdaging is dat je marketing niet zo persoonlijk moet nemen.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing