Natwerk, Bravoure en Heldergroen lanceren nieuw zakelijk energienetwerk

Natwerk, Bravoure en Heldergroen lanceren nieuw zakelijk energienetwerk
  • Algemeen
  • 15 mrt 2021 @ 06:01
  • 28620 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Reclamebureaus Natwerk en Heldergroen en digitaal design-bureau Bravoure lanceren Groendus, een nieuw zakelijk netwerk dat zich richt op de verduurzaming van de energiemarkt.

De drie bureaus spreken de ambitie uit om Groendus te positioneren als 'het merk van de toekomst'. Groendus is gevormd uit vijf gespecialiseerde energiebedrijven (Greenspread, Rooftop Energy, Solaris Industria, CT Energy en Ealyze) die hun krachten bundelen om de energiemarkt te vernieuwen en de energietransitie te versnellen. Een belangrijke factor is het inzetten op gelijktijdigheid; door de benodigde energie in te zetten op het moment dat deze wordt opgewekt bij hernieuwbare energiebronnen. Het liefst zo lokaal mogelijk, vanaf eigen dak of ergens in de buurt, aldus de initiatiefnemers.

Na het winnen van de pitch in september 2020 startte Heldergroen met een eerste opzet voor het positioneringstraject. Daarna sloten Natwerk en Bravoure aan en trokken de drie bureaus gezamenlijk op om Groendus in de markt te zetten, middels een nieuwe huisstijl, website en propositie.

Daantje Dammers, managing director van Natwerk, zegt: 'Het is altijd mooi om aan een propositie te werken als een bedrijf nog helemaal nieuw is. Je moet immers je belofte nog waar zien te maken. Ik ben blij met wat we hebben neergezet. Wat mij betreft is Groendus nu al de belofte van de toekomst.'

Anthony Thissen, oprichter en strategy director van Bravoure, vult aan: 'Groendus is een organisatie die zich echt inzet voor verandering. Daar spannen wij ons ook graag voor in. Vanuit onze holistische benadering willen we het merk met dit digitaal platform onderscheidend neerzetten.'

Marc van Putte, chief commercial officer van Groendus, tot slot: 'Ik ben trots op hoe we ons bedrijf hebben kunnen presenteren. Mede dankzij de genoemde bureaus staat ons merk nu als een huis. We zijn klaar om zakelijk Nederland te helpen sneller te verduurzamen en een start te maken richting het vernieuwen van het huidige energiesysteem.’

Bekijk de website hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken