[Mijn marketing] Ashwin Murli: ‘De creativiteit in reclame is op de achterbank beland’

[Mijn marketing] Ashwin Murli: ‘De creativiteit in reclame is op de achterbank beland’
  • Algemeen
  • 20 mei 2021 @ 10:00
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Ashwin Murli (33) is medeoprichter van creatief bureau Mix in Amsterdam. De creativiteit en verbeelding in reclame is op de achterbank beland, stelt hij. ‘Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om verwondering terug te brengen in de industrie.’

Apple-niveau

Teenage Engineering is een elektronicamerk waarbij alles klopt. Je ziet, hoort en voelt het DNA in alle uitingen. Executie op Apple-niveau met een flinke dosis lol en nerdyness.

Taboedoorbrekend

Ik ben onder de indruk van de ‘Let's talk the joy of later life sex'-campagne van Relate, een Britse instantie die relatieadviezen geeft. Mooi, taboedoorbrekend werk.

Onderbuikgevoel

Collins is op dit moment mijn favoriete bureau. Hun werk straalt voor mij de perfecte balans tussen research, onderbuikgevoel en verwondering uit.

Schot in de roos

Cas Biesta, hoofd marketing bij Ajax, is mijn favoriete marketeer. Geweldig hoe dit merk in elkaar steekt en al jarenlang consistent op de juiste manier marketing bedrijft. De laatste campagne, over het letterlijk delen van succes met de fans, is weer een schot in de roos.

Krampachtig

Het lijkt soms alsof creativiteit binnen onze industrie op de achterbank is beland. De verbeelding is vaak ver te zoeken. Ook vind ik bureaus die krampachtig 'de regie' willen vasthouden, maar niet snappen wat dat eigenlijk inhoudt, heel vervelend.

Meerdere kanalen

Mijn favoriete mediamerk is Vox. Hoe zij op meerdere kanalen verschillende onderwerpen duiden, is echt top.

Driehoek

Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om verwondering terug te brengen door middel van creativiteit, op een manier die klopt binnen de driehoek die marketing vormt met brand en business.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken