[Mijn marketing] Ashwin Murli: ‘De creativiteit in reclame is op de achterbank beland’
- Algemeen
- 20 mei 2021 @ 10:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 20 mei 2021 @ 10:00
- Lucas Boon
Ashwin Murli (33) is medeoprichter van creatief bureau Mix in Amsterdam. De creativiteit en verbeelding in reclame is op de achterbank beland, stelt hij. ‘Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om verwondering terug te brengen in de industrie.’
Apple-niveau
Teenage Engineering is een elektronicamerk waarbij alles klopt. Je ziet, hoort en voelt het DNA in alle uitingen. Executie op Apple-niveau met een flinke dosis lol en nerdyness.
Taboedoorbrekend
Ik ben onder de indruk van de ‘Let's talk the joy of later life sex'-campagne van Relate, een Britse instantie die relatieadviezen geeft. Mooi, taboedoorbrekend werk.
Onderbuikgevoel
Collins is op dit moment mijn favoriete bureau. Hun werk straalt voor mij de perfecte balans tussen research, onderbuikgevoel en verwondering uit.
Schot in de roos
Cas Biesta, hoofd marketing bij Ajax, is mijn favoriete marketeer. Geweldig hoe dit merk in elkaar steekt en al jarenlang consistent op de juiste manier marketing bedrijft. De laatste campagne, over het letterlijk delen van succes met de fans, is weer een schot in de roos.
Krampachtig
Het lijkt soms alsof creativiteit binnen onze industrie op de achterbank is beland. De verbeelding is vaak ver te zoeken. Ook vind ik bureaus die krampachtig 'de regie' willen vasthouden, maar niet snappen wat dat eigenlijk inhoudt, heel vervelend.
Meerdere kanalen
Mijn favoriete mediamerk is Vox. Hoe zij op meerdere kanalen verschillende onderwerpen duiden, is echt top.
Driehoek
Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om verwondering terug te brengen door middel van creativiteit, op een manier die klopt binnen de driehoek die marketing vormt met brand en business.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing