[Mijn marketing] Jurjen Worp: ‘Ik hou van de onderkoelde humor van Oatly’
- Algemeen
- 10 mei 2021 @ 14:15
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 10 mei 2021 @ 14:15
- Lucas Boon
Jurjen Worp (53) is head of brand & communication bij groothandelsketen Makro. Hij is onder de indruk van Zeeman. 'Wie had tien jaar geleden gedacht dat alle tieners in hun kleding zouden lopen?'
Nieuwe klanten
Ondanks de crisis en de grote gevolgen voor onze horecaklanten, hebben we bij Makro een goed jaar achter de rug. Door de openstelling voor iedereen, dus ook particulieren zonder Makro-pasje, hebben we veel nieuwe klanten mogen verwelkomen. Ik heb geleerd dat corona ons er niet onder krijgt, Nederland eigenlijk best goed georganiseerd is en dat thuiswerken volstrekt normaal is geworden.
Hollands DNA
Mijn favoriete merk is Patagonia: authentiek, goede kwaliteit, duurzaam en met een prachtig verhaal. Ook hou ik van Hema, een merk met een oer-Hollands DNA, geweldige producten en een traditie die zó sterk is dat zelfs onze overheid overwoog om aandelen van het bedrijf te kopen. Dan ben je echt een sterk merk.
Herkenbare stijl
Ik ben fan van de communicatie van zuivelmerk Oatly, op de verpakkingen, billboards en de website. Geweldig onderkoelde humor en een zeer herkenbare stijl, uiteraard met onderscheidende producten, met als resultaat een toename in het aantal facings.
Strategie
Bij Makro werken we op een integrale manier samen met Candid voor zowel strategie, concept, above the line, online en social media. Mooi om te zien hoe oprichter Gérard Ghazarian langzaam maar zeker blijft bouwen aan een sterke bureaugroep.
Tieners
Heel knap wat Caroline van Turennout met Zeeman doet. Het merk bouwt al jaren aan een consistent beeld op allerlei communicatiemiddelen. Wie had tien jaar gedacht dat alle tieners in hun kleding wilden lopen?
Afstoffen
Mijn uitdaging met Makro is om mijn team te helpen nog beter te worden en het merk meer af te stoffen.
Humor
Ik kan uren luisteren naar de Zelfspodcast van Sander Schimmelpenninck en Jaap Reesema. De humor, scherpte en veelzijdige onderwerpen zijn onderweg naar huis altijd een welkome afleiding.
Klungelig
Kordaat van Lidl leunt iets teveel op zijn concurrent (Kornuit, red.), maar weet wel heel knap een brede doelgroep te bereiken. Het merk zet in zijn uitingen het wat klungelige 'mantype' slim neer, terwijl de vrouw soepel meebeweegt en een heldere bier-range drinkt.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing