[Mijn marketing] Ana Henriques: ‘Ik verwacht een positief hectische zomer’
- Algemeen
- 3 jun 2021 @ 13:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 3 jun 2021 @ 13:27
- Lucas Boon
Ana Henriques (42) is manager branding & campaigns bij touroperator TUI. Door de wisselende reisadviezen moet ze continu haar marketingstrategie aanpassen. ‘Gelukkig vinden we altijd een oplossing om onze klanten op vakantie te sturen.’
Vertrouwen
Teamwork makes the dream work, ook bij TUI. De kracht van samenwerken en elkaar vertrouwen kan elke achtbaan aan. Inmiddels mogen we weer op vakantie naar het buitenland. Een heerlijk gevoel, wat ons intern letterlijk een grote smile brengt.
Altijd een oplossing
Ik zie uit naar een positief hectische zomer. De wisselende reisadviezen zullen nog wel even aanblijven, waardoor we bij TUI continu onze strategie moeten aanpassen. Gelukkig zijn we daar inmiddels op ingespeeld en vinden we altijd wel een oplossing om onze klanten op vakantie te sturen.
Eigenzinnig merk
Roxy is een relaxed, stoer en eigenzinnig merk. En belangrijker, het heeft hele fijne spullen voor zowel, zon, zee, sport als sneeuw.
Kippenvel
De laatste campagne van Wringley’s (kauwgommerk, red.) speelt op een verrassende en emotionele manier in op het opengaan van de samenleving. En de muziekkeuze bezorgt me kippenvel.
Bureau-/merkduo
Op elk merkpotje past het ene bureau beter dan het andere. Ik ben vooral fan van een aantal bureau-/merkduo's. Denk aan Alfred en Jumbo, Being There en Unox, Boomerang en Heineken, TBWA en McDonald's.
Altijd innovatief
Mijn favoriete marketeer is Bram Westenbrink, global head of brand bij Heineken. Hij is altijd innovatief en zoekende naar spraakmakende ideeën om als merk voorop te blijven. Dat zie je ook terug in de samenwerking met het interne bureau Le Pub.
Frustrerend
Not invented here syndrome. Ik stoor me bij vakgenoten aan het niet in staat zijn het idee van een ander te omarmen en groter te maken. Frustrerend en bovendien zonde van de creatieve energie.
Ongekend creatief
Tomorrowland is marketingwise mijn favoriete festival. Je waant je samen met 400.000 andere bezoekers in een ongekende, creatieve wereld. Alles klopt, overal is over nagedacht. Vooraf, tijdens het festival en ook als je weer thuis bent. Jaloersmakend.
Leiderschap
Ik luister graag naar A bit of optimism van Simon Sinek. Een podcastserie met zijn vrienden over leiderschap en de uitdagingen in deze bijzondere tijd. Het is persoonlijk, realistisch en heeft humor.
Scherp en actueel
Een cliché misschien, maar Linda blijft het sterkste mediamerk van Nederland. Altijd scherp, altijd actueel en innovatief in concepten.
Balans
Mijn uitdaging met TUI is om de continue balans tussen korte termijn salesacties en lange termijn merkbouwen te vinden. Zonder geld kun je natuurlijk niet bouwen, maar doorschieten in uitverkoop kan je duur komen te staan op de langere termijn.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing