[Mijn Marketing] Saskia IJszenga
- Algemeen
- 10 sep 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 10 sep 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Saskia IJszenga RM is interim Manager Marketing & Communicatie bij Groenleven, marktleider in grootschalige zonne-energie in Nederland. Zij wisselt subiet van zender bij irritante stemmen en geluiden in een radiocommercial en op tv zapt ze door bij Decupré.
The Nordics
Hoe het is marketeer in ‘The Nordics’ te zijn, zoals jullie Groningen en Friesland in editie 13/14 betitelden? Nou er zijn hier prachtige bedrijven te vinden, zoals FBTO, De Friesland, The Learning Network, Noordhoff en natuurlijk nu Groenleven. Je merkt dat er een minder grote concentratie is aan grote bedrijven, maar als je een wat ruime woon-werkcirkel neemt, zijn er prachtige organisaties waar je kunt werken. Mijn inspiratie en kennis als Register Marketeer haal ik bij Nima en uit het netwerk. Dat zit allemaal wat minder dichtbij dan in de Randstad, dus daar moet je meer moeite voor doen. Overigens lijkt de Randstad voor mij dichterbij dan andersom. Het klinkt blijkbaar heel ver weg, terwijl ik met een dik uur in Amsterdam zit.
#doeslief
Gaaf als een reclame maatschappelijke thema’s speels en bespreekbaar weet te maken, zoals bijvoorbeeld #doeslief; grappig als een reclame een term op zich wordt en je mensen er mee ziet spelen.
Ergernis
Schreeuwerige stemmen en irritante geluiden in een radiocommercial? Daar zet ik zelfs een andere zender voor op om het maar niet te hoeven horen. Of die commercial van Decupré. Zo amateuristisch. Jammer dat er niet voor meer kwaliteit is gekozen. Executie is ook een kunst. De enige reden dat Decupré marktaandeel wint, is zichtbaarheid. En die zichtbaarheid wordt nog groter door de extra aandacht die dit matrassenmerk krijgt, omdat het zo irritant is en niet omdat het daadwerkelijk een onderscheidend en krachtig verhaal is.
T-shaped
Goede marketing vind je in bedrijven met een scherpe strategische basis waarmee ze vervolgens in de uitvoering echt het verschil weten te maken. De T-shaped marketeers, analytisch en strategisch, die weten waar ze moeten innoveren om gedragsverandering te realiseren en een hoge kwaliteit in executie nastreven.
Frustratie
Bedrijven die misbruik maken van hun positie, zoals Facebook. Met kennis van data en marktaandeel kunnen dit soort platformen grote groepen mensen beïnvloeden en dat gebeurt niet altijd even ethisch.
Uitdaging
Je strategische meerwaarde laten zien en van daaruit gespreks- en sparringpartner te zijn, is de grootste uitdaging voor elke marketeer. Er wordt te makkelijk teruggevallen op marketinguitingen, omdat die wel zichtbaar zijn. Als je aangesproken wordt op de executie is het de kunst je onderbouwing stevig neer te zetten.
Mark Ritson
Ik hou van de botte directheid van Mark Ritson.
Nespresso Caramelito
Daar kan ik in het weekend heel blij van worden. Verschillende merken kunnen je op verschillende momenten blij maken en verrassen. Nespresso Caramelito is er eentje van.
Mediaconsumptie
Het nieuws lees ik op Nu.nl en voor de achtergronden Het Financieele Dagblad. Voor mijn ontspanning lees ik Linda en ik luister naar Sublime, Qmusic en BNR. Verder kijk ik graag naar documentaires als My Octopus Teacher en 1971: The Year That Music Changed Everything en series als Black Mirror. Ik hou van kritische programma’s als Zondag met Lubach en Tegenlicht en ik wacht met smart op het nieuwe seizoen van The Crown; de perfecte combi tussen een docu en smeuïge verhalen. Vaak start ik wel met een serie zoals La casa de papel; in het begin is zo’n serie spannend en vlot, maar wordt daarna onnodig langdradig en dan haak ik af.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing