Rabobank lanceert campagne om geld op het goede pad te houden

Rabobank lanceert campagne om geld op het goede pad te houden
  • Algemeen
  • 9 nov 2021 @ 08:26
  • 13462 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Rabobank is een campagne gestart om onderzoekers, analisten, procesverbeteraars en data experts in het vakgebied Know Your Customer (KYC) te vinden. Deze nieuwe medewerkers zijn nodig om zaken als witwassen, fraude en het financieren van terrorisme worden voorkomen.

Onder de titel ‘Hou geld op het goede pad’ laat de campagne zien dat geld levens kan verbeteren en dromen kan verwezenlijken. Zolang geld in de juiste handen is en blijft. Want miljoenen geldstromen gaan op elk moment van de dag de wereld over. Dichtbij en ver weg. Soms heel zichtbaar, soms minder. ‘In de campagne laten we zien dat je als KYC-expert bijdraagt aan een betere wereld’, vertelt Kim Opmeer, projectleider employer branding bij Rabobank. ‘Door klanten beter te leren kennen, zorgen zij ervoor dat waar het geld ook gaat, het een zuivere reis aflegt.’

De hoofdvideo 'De reis van geld' laat zien hoe belangrijk het is om geldstromen te analyseren en zo je klanten beter te leren kennen. In videoportretten en verdiepende artikelen nemen Rabobank medewerkers je mee in de details van hun werk. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Kaliber Interactive. Strategy director Sytse Kooistra: ‘Berichtgeving over dit vakgebied is vaak negatief terwijl er veel positief werk wordt verzet door het KYC-team. De positieve kant willen we belichten. Want dat is een belangrijke drijfveer van het team en heeft aantrekkingskracht naar talent toe. Daarnaast past het goed bij de missie van de coöperatieve Rabobank.’

De komende maanden is de wervingscampagne te zien op verschillende kanalen, waaronder LinkedIn, Instagram en YouTube, waarbij http://rabobank.jobs/kyc de centrale plek is waar alles samenkomt.

De hoofdvideo is te zien via https://vimeo.com/638625358

Credits:

Rabobank: Kim Opmeer, Tessa van Berckelaer, Ilse Vos, Geert Roggen
Strategie & Concept: Kaliber Interactive
Media: PHD Media & Reprise
Videoproductie: Frits Jan Smit, Bas Mooij

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken