MarketingTribune jaaroverzicht: Populairste artikelen

MarketingTribune jaaroverzicht: Populairste artikelen
  • Algemeen
  • 31 dec 2021 @ 13:30
  • 26117 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het jaar 2021 zit er bijna op. Als redactie van MarketingTribune schreven we ook dit jaar weer talloze artikelen voor onze lezers. Hier een greep uit de populairste artikelen van 2021. Happy New Year.

Kruidvat lanceert landelijke campagne met nieuw gezicht Lies
In maart van dit jaar lanceerde Kruidvat een nieuwe landelijke campagne. ‘Single Moeder’ Lies werd het gezicht van de campagne, destijds in het artikel omschreven als een Bridget Jones-achtig type dat symbool moet staan voor 'alle Nederlanders met een druk leven'. Lies was en is duidelijk een succesformule.

Vrienden van Amstel: 20 artiesten in gratis livestream
In de categorie sponsoring vonden we dit feel good artikel dat duidelijk goed aansloeg. Al op 12 januari werd het artikel gepubliceerd, goed nieuws in de winterse lockdown. Vrienden van Amstel gaat door, ook al was de editie uiteraard zonder publiek.

Tony's Chocolonely maakt cacao-cartoons van Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en Kitkat
In de categorie Food & Retail onderscheid Tony’s Chocolonely zich in de lezersaantallen. Het lanceren van vier ‘lookalike’ chocoladerepen (limited edition) om aandacht te vragen voor moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de chocolade-industrie, trok duidelijk de aandacht. Tijd voor wetgeving en 'Sweet Solutions', stelt het merk afgelopen januari.

Bol zwaait Sinterklaas uit in nieuwe kerstcampagne
Ook een artikel van deze december heeft de lijst al gehaald. Op 6 december zwaaide Bol Sinterklaas uit en werd de kerstcampagne gelanceerd. Clickbait voor de marketeer.

Bavaria in korte broek naar EK-finale
Ondanks dat Nederland het op het EK voetbal niet zo goed deed, deed de campagne van Bavaria dat overduidelijk wel. De korte broek van Bavaria behoort tot de populaire artikelen op MarketingTribune. Geluk zit in een klein broekje, al komen de clicks vast ook door hoofdrolspeler Berry van Aerle, die de hoofdrol speelt in deze commercial.

Campina komt met pak zonder dop
In februari kwam Campina met het nieuws om verder te gaan met de pakken zonder dop. Een campagne gericht op de jongeren, die niet anders gewend waren. Voor de volwassenen is het een throwback naar de oude tijd. Nostalgie-clicks? Of moest de nieuwe generatie leren hoe het pak zonder dop opengevouwen werd?

 

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken