Vlottrekken Evergreen leverde Boskalis vooral veel merkwaarde

Vlottrekken Evergreen leverde Boskalis vooral veel merkwaarde
  • Algemeen
  • 15 dec 2021 @ 11:15
  • 24285 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesDistributie

Toen de hele wereld toekeek hoe Boskalis blokkeerschip Ever Given binnen een week weer in beweging kreeg, leverde dat meer waardering en naamsbekendheid op dan welke campagne dan ook.

Dat zegt topman Peter Berdowski van Boskalis in gesprek met Nu.nl.

'Ik hoef niet meer uit te leggen wat Boskalis ook alweer is', zegt de CEO, in de week dat een boek over de berging van de Ever Given het daglicht ziet. Dat de klus daadwerkelijk geklaard werd zonder al te veel poespas, en dan ook nog binnen een week, was een gedroomd scenario. 'Als je het had kunnen verzinnen, was het niet zo mooi geweest.'

Bijzonder jaar
Het is hoe dan ook een bijzonder jaar voor Boskalis, waarbij die ene week dit voorjaar nooit vergeten zal worden. 'De arbeidsmarkt is heel belangrijk voor ons. Er is ons veel aan gelegen dat we talent aan ons binden, daar helpt dit enorm bij. We hebben heel wat losgemaakt', zegt Berdowski, refererend aan de advertentie die Boskalis de dag na het vlot trekken in alle kranten plaatste, waarover MarketingTribune in maart 2021 direct al publiceerde. De actie heeft dus vooral veel merkwaarde opgeleverd. Technisch was het niet de grootste uitdaging ooit, aldus Berdowski. Lees het interview met hem hier verder.

(bronnen: Nu en MT)

Lees hier het Ever Given persbericht van Boskalis


inhaker Boskalis maart 2021

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken