McDonald’s zet zich in op Landelijke Opschoondag
- 17 mrt 2022 @ 12:09
- Ryan Baij
McDonald’s nodigt Nederlanders uit om tijdens Landelijke Opschoondag op zaterdag 19 maart om samen de handen uit de mouwen steken voor een schone omgeving. Alle restaurants van McDonald’s fungeren als innamepunt voor afvalzakken.
Landelijke Opschoondag is een jaarlijks initiatief van Stichting Nederland Schoon, waarbij bedrijven, gemeenten en vrijwilligers samen zwerfafval opruimen. Op 19 maart wil de restaurantketen de gasten enthousiasmeren om vuil op te gaan ruimen. Bij het inleveren van een volle vuilniszak, trakteert McDonald’s op iets lekkers. Ook deelt de keten nog een grotere prijs uit aan het einde van de actie: twee overnachtingen in een huisje (uiteraard duurzaam!).
Annemarie Swijtink, Senior Director Brand Impact bij McDonald’s Nederland: ‘Als goede buur hechten wij veel waarde aan een schone omgeving. Onze restaurants hebben een vaste clean-up hero, die dagelijks meermaals het eigen terrein én de omgeving van het restaurant opruimt. Op Landelijke Opschoondag pakken we het samen met vrijwilligers nog iets grootser aan om samen nog meer impact te maken.’
Helene van Zutphen, directeur van Nederland Schoon is blij met de deelname van McDonald’s aan de Landelijke Opschoondag: ‘Ik ben erg trots dat zij al jaren met ons samenwerken en zich hard maken voor een zwerfafvalvrij Nederland. Een mooi voorbeeld is dat bij McDonald’s waarbij zowel de medewerkers als de gasten de handen uit de mouwen steken. De grote belangstelling van partners om zich te committeren aan de Landelijke Opschoondag draagt enorm bij aan de bewustwording rond het thema zwerfafval, want alleen samen bereiken we meer.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing