Hornbach zet trouwe medewerkers in de schijnwerpers

Hornbach zet trouwe medewerkers in de schijnwerpers
  • Algemeen
  • 26 apr 2022 @ 08:35
  • 12362 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Waarschijnlijk stond dit niet in hun originele functieomschrijving: Anita, Marijke, Nico, Nicole, Peter en Simone, zes medewerkers die al 25 jaar in dienst zijn, staan centraal in Hornbachs jubileumcampagne.

Ze zijn te zien in advertenties, online video’s en abri’s door heel Nederland. In Hornbachs jubileumcampagne zijn het de medewerkers die in de schijnwerpers staan – en dus ook voor de camera. ‘Helden van het eerste uur’ heet de nieuwste campagne ter ere van het 25-jarig bestaan in Nederland. ‘We zetten heel bewust echte collega’s in de schijnwerpers’, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie Nederland. ‘Het zijn de medewerkers die het succes van Hornbach in Nederland mogelijk maken. We zijn een familiebedrijf met prachtige kansen om door te groeien. Heel veel collega’s werken dan ook echt jarenlang bij ons, verschillende zelfs al 25 jaar. De collega’s die je in de campagne ziet, zijn daarvan het levende bewijs.’

Jubileum
De projectbouwmarkt opende de eerste vestiging in Nederland op 2 april 1997 in Zaandam. Het kantoor was destijds in een herenhuis in Zeist, waar vanuit de garage en slaapkamer het pionieren begon. Medewerkers die er al vanaf het begin van Hornbach in Nederland bij zijn, hebben mooie verhalen uit die tijd en werken niet voor niets al zo lang bij de bouwmarkt. Voor Simone Langereis, verkoper op de dierenafdeling, is dat de saamhorigheid: ‘Hornbach is een familie. Collega’s behandelen je ook als familie. Als er dingen zijn, hoef ik me geen zorgen te maken.’

Doorgroeikansen
Er is bij Hornbach aandacht voor ontwikkeling en er zijn legio mogelijkheden om carrière te maken binnen het bedrijf. Nicole Emers, die stoer poseert voor de poster, begon bij Marketing en groeide door tot Inkoper Deco op het hoofdkantoor. ‘Mijn werk hier voelt echt als mijn kindje. Heel eigen. Er verandert zo veel dat het interessant blijft. Na 25 jaar ben ik nog steeds niet klaar met mijn werk.’

De crossmediale campagne start dinsdag 26 april en is te zien in print, out of home en online.

Credits:
Fotograaf: Corné van der Stelt

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken