[onderzoek] Jongeren vinden fijne collega's belangrijkst voor werkgeluk
- 5 apr 2022 @ 09:22
- Ryan Baij
Het hebben van fijne collega’s is voor jongeren het allerbelangrijkste voor werkgeluk. Dat blijkt uit onderzoek van DVJ Insights, in opdracht van Domino’s Pizza.
DVJ Insights onderzocht in opdracht van Domino’s Nederland wat jongvolwassenen zoeken in een (bij)baan. Opvallend is daarbij dat de jongeren kiezen voor fijne collega’s, nog boven jezelf kunnen zijn en daarna pas salaris.
Daarnaast vinden acht op de tien jongeren flexibiliteit in werkuren erg belangrijk, zeven op de tien wil een vast contract. In de zoektocht naar een goede baan, gaat 63% van de jongeren voor creativiteit in hun (bij)baan.
Domino’s liet dit onderzoek doen, omdat het bedrijf kampt met veel werkplekken en een krappe arbeidsmarkt. Manon Stoutjesdijk van Domino’s Nederland vertelt: ‘Jongvolwassenen willen een werkplek waar ze energie krijgen, helemaal zichzelf kunnen zijn en met passie en plezier met collega’s aan de slag kunnen. Voor ons was dit onderzoeksresultaat een bevestiging dat we hier als bedrijf in moeten blijven investeren. Mensen zien een groot bedrijf met veel jonge mensen die pizza’s bezorgen. Maar er schuilt een hele wereld en unieke cultuur achter. Jezelf kunnen zijn, je dromen najagen en elkaar helpen staan tijdens deze evenementen van dit netwerk centraal. Het netwerk groeit jaarlijks aan populariteit.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing