[branded content] Traineeships belangrijk wapen in strijd om marketingtalent

[branded content] Traineeships belangrijk wapen in strijd om marketingtalent
  • Algemeen
  • 25 apr 2022 @ 06:00
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 25 apr 2022 @ 06:00
  • Sales

De vraag naar marketingtalent is enorm. Door de krapte op de arbeidsmarkt blijven veel vacatures onvervuld en laait de strijd om talent alleen maar verder op. Hoe vind je in deze tijd talent? En hoe ga je om met het gat tussen opleiding en de praktijk?

De versnelde digitalisering als gevolg van de coronacrisis zorgen bij zowel adverteerders, bureaus als publishers voor een enorme vraag naar digital marketing talent. Volgens onderzoek van LinkedIn staat ‘junior marketeer’ op één in de top tien snelst groeiende marketing beroepen in Nederland.

Helaas is de vraag groter dan het aanbod. Vacatures zijn lastig te vervullen. Zeker als je zoekt naar een medior, senior of specialist. Funacties als growth specialist en advertising specialist staan ook in de top 5 van de snelst groeiende marketingberoepen. Deze spanningen op de arbeidsmarkt maken de aandacht voor talent groter.

De strijd om talent winnen

Marcel Molenaar (Director LinkedIn Marketing Solutions Benelux) over de strijd om talent: "Topmarketeers zijn gewild en in deze nieuwe wereld van werken kunnen de beste mensen het zich veroorloven om selectief te zijn. Om de strijd om talent te winnen, is het belangrijk dat werkgevers zich aanpassen. Bedrijven zullen zich moeten richten op het opbouwen van een werknemerservaring waarin flexibiliteit en professionele ontwikkeling centraal staan. Ook zullen CMO's manieren moeten vinden om in de realiteit van het hybride werken medewerkers te helpen hun creativiteit te koesteren en hun vaardigheden te ontwikkelen."

Investeren in ontwikkeling

Aandacht voor ontwikkeling is niet alleen belangrijk in het werven van talent, maar ook voor het behoud van talent. Het is zonde om talent naar binnen te lokken en ze vervolgens weer kwijt te raken omdat je mooie beloftes niet kan waarmaken. Volgens onderzoek van Studytube is het binden en behouden van talent de belangrijkste prioriteit in 2022 voor HR en L&D (Learning & Development). Zonder inzet op L&D verwacht 68% van de bedrijven talent te verliezen.

Investeren in L&D doe je niet alleen voor de talenten, maar ook voor jezelf. Talent staat pas echt in hun kracht als ze impact kunnen maken. Echter, het gat tussen de opleiding en de praktijk is de afgelopen jaren alleen maar groter geworden. Hoe haal je de juiste kennis en skills in huis?

De verbindende rol van talentships

Talent- en traineeships kunnen daarbij een verbindende rol hebben. Door werken en leren te combineren, zet je professionele ontwikkeling centraal. Aan het begin van hun carrière stappen talenten een opleidingsprogramma in waarbij werken en leren hand in hand gaat. Met de juiste hard- en soft skills kun je jonge mensen snel naar het juiste niveau krijgen.

Een pressure cooker aan het begin van een talentship vergroot dat effect alleen maar en zorgt ervoor dat talent direct aan de slag kan. Bij de talentships van Digiship starten young professionals bij een opdrachtgever en worden ze tegelijkertijd opgeleid, begeleid en gecoacht. Binnen verschillende talentships worden talenten opgeleid tot bijvoorbeeld digital marketing specialist of campagne management specialist.

Talentships van Digiship

Digiship maakt de verbinding tussen talenten en organisaties. Door gebruik te maken van het toetsingsplatform Sqillzer en het voeren van inhoudelijke gesprekken wordt er een match gemaakt.

De nieuwe generatie marketeers voor jouw organisatie

Laat het marketing talent binnen jouw organisatie groeien met een talentship van Digiship & Beeckestijn Business School. In 6 of 18 maanden worden talenten opgeleid tot de nieuwe generatie professionals. Het talentship is een uniek programma met een versnelde ontwikkeling door blended learning. Het programma bestaat uit: klassikale colleges, e-learning en persoonlijke ontwikkeling tijdens de softskills colleges, coaching & praktijksessies. De talenten hebben om de week één dag college. Het talent blijft daardoor gedurende het hele talentship volledig onderdeel van jouw team.

Meer informatie ››

Make impact

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken