Chantalle Weemaes: 'Professionals geven vaak net iets te veel gas'

Chantalle Weemaes: 'Professionals geven vaak net iets te veel gas'
  • Algemeen
  • 18 mei 2022 @ 08:30
  • 28842 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Chantalle Weemaes spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’

1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Veel bevlogen professionals halen niet het maximale uit hun werk en leven omdat ze stoeien met hun hoeveelheid energie. Je hoeveelheid energie bepaalt namelijk je creativiteit, je concentratie, focus, snelheid, je mentale en fysieke welbevinden, het bereiken van je doelen en je kwaliteit van leiderschap. Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald. Bevlogen professionals geven vaak net iets te veel gas, waardoor ze onbewust een klein energielek oplopen. Dit zorgt ervoor dat ze uiteindelijk niet optimaal meer presteren. Als expert op het vlak van energiemanagement neem ik deze marketingprofessionals graag mee naar de processen achter hun energie en laat ik zien hoe simpel en verrassend snel deze aan te sturen zijn. Ik deel daarbij graag mijn kennis over de biochemie en het brein van de mens en zal laten zien hoe het brein na een kleine aanpassing direct voor meer energie en creativiteit kan zorgen.

2 Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Dat het een live event is en we elkaar fysiek kunnen ontmoeten. Het beste contact is toch altijd het persoonlijke contact.

3 Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inzicht in de processen die schuilgaan achter je hoeveelheid energie en een hele gave tool om direct meer energie tot je beschikking te hebben. Deze verrassende en snelle oefening zal ook thuis voor genoeg gesprekstof en herhaling zorgen omdat het je direct veel oplevert. Je wordt na deze sessie veel bewuster van hoe jij met je energie om kunt gaan en in welke processen je het wel, maar vooral ook niet in kunt stoppen.

4 Heeft corona (jullie) marketing veranderd?
Sidekix ontvangt meer aanvragen op het gebied van e-commerce en klantcontact. Verder zien we steeds meer merken die direct aan de consument (D2C) willen leveren.

5 Wat is een dienst van Sidekix waar de klant heel tevreden over is?
Dat is een combinatie van diensten. Of het nu om online marketing, direct marketing (print) of live klantcontact gaat, we zijn op alle vlakken modulair of als gecombineerde dienstverlening inzetbaar. Dat bespaart veel energie in de aansturing en voorkomt ruis op de lijn en daarmee onnodige fouten.

6 Waar gaat marketing als vak naartoe?
Naar steeds meer data science en inzet van AI. Authenticiteit en creativiteit lijken wat verloren te gaan. Aan de andere kant zien we een steeds betere balans tussen online, offline en real time marketing.

7 Kan Sidekix ook nog wat leren van marketeers?
We leren constant dingen bij op het gebied van nieuwe technologische ontwikkelingen op het gebied van marketing. Denk hierbij aan AR bij het verzenden van een direct mail-campagne.

8 En wat kunnen marketeers leren van jullie?
Welke rol het brein speelt (naast energiemanagement) bij marketing en hoe je dat als marketeer kunt beïnvloeden bij je klant. In de presentatie geven we daar een mooi voorbeeld van.

Over Chantalle Weemaes
‘Chantalle Weemaes is een veelgevraagde spreker en trainer. Ze traint al vele jaren ondernemende mensen en bedrijven die continu op hoog niveau presteren. Het is haar missie om zoveel mogelijk medewerkers en organisaties in hun top state te brengen om zo veerkrachtig en vitaal te kunnen presteren. Chantalle is een expert op het gebied van de achterliggende systemen in je lichaam die verantwoordelijk zijn voor de hoeveelheid energie en succes. Ze weet als geen ander hoe je op een doelgerichte manier je brein en biochemie kunt beïnvloeden, waardoor je kunt excelleren.’

SNEAK PEEK PRESENTATIE
Energiemanagement dé succesfactor in je werk!

‘“Je moet datgene doen, waar je energie van krijgt” is een bekend advies wat we maar al te vaak hebben gehoord. En dat is logisch. Want jouw energie is niet alleen belangrijk voor je eigen geluk, maar ook voor het succes van je organisatie. In onze workshop Energiemanagement gaat Sidekix je helpen gebruik te maken van deze waardevolle én onmisbare succesfactor. Onder begeleiding van gastspreker Chantalle Weemaes leer je hoe je persoonlijk leiderschap gebruikt om te groeien, maak je kennis met jouw eigen energiesystemen en krijg je de handvatten om het beste uit jezelf te halen.’

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken