[De zomer van] Jacqueline Mars-Loomans: 'Maximaal ontspannen en culinaire prikkels'

[De zomer van] Jacqueline Mars-Loomans: 'Maximaal ontspannen en culinaire prikkels'
  • Algemeen
  • 27 jul 2022 @ 08:00
  • 14294 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Jacqueline Mars-Loomans, Communicatie Manager bij Alfred International, ging voor maximale ontspanning. Maar na het invullen van de vragen kreeg de redactie van MarketingTribune op de valreep het bericht dat de plannen noodgedwongen gewijzigd zijn wegens de aanhoudende bosbranden in Frankrijk. Jacqueline ontspant nu hopelijk maximaal op een brandvrije plek aan de Franse westkust.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Als jullie dit publiceren zit ik hopelijk met de zon op mijn gezicht, wind in de haren en uitzicht op de hoogste duin van Europa aan een verkoelend drankje. We gaan naar Arcachon, het oesterparadijs links van Bordeaux aan de kust. De zee geeft me maximale ontspanning en de culinaire prikkels daar overigens ook. Die ontspanning is wel even nodig na afgelopen jaar. In september 2021 ben ik een nieuwe uitdaging binnen Alfred aangegaan als communicatiemanager. En nu kijk ik vanaf mijn vakantiebestemming met tevredenheid terug op dit enerverende jaar.'

Hoe is eerste halfjaar verlopen?
'Alfred ontwikkelt zich in een rap tempo op meerdere vlakken. Op personeel vlak zijn we enorm aan het groeien. Niet alleen in aantal, maar vooral ook in verschillende talenten. We zien een uitbreiding van soorten functies. Zo hebben we diverse digitale strategen en creatieven aangetrokken, maar ook een People & Culture Manager voor meer dan HR-taken alleen. Daarnaast is mijn functie als communicatiemanager nieuw. Alfred werkt voor mooie merken, maar het merk Alfred heeft zeker ook goede aandacht nodig. We willen graag laten zien waar Alfred voor staat en hoe we ons ontwikkelen. Niet alleen qua werk, maar ook qua cultuur. Dat is interessant voor prospects én voor potentieel nieuwe werknemers. En dan is het heel fijn als iemand daar ownership op pakt.'

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?
'Natuurlijk is het wel wat stiller op de vloer. De Alfredo’s met kinderen zijn toch gebonden aan die zomervakantie, maar Alfred staat natuurlijk nooit stil. Er is volop werk voor bestaande en nieuwe klanten. Gelukkig kunnen we met zoveel jong talent in huis de werkzaamheden goed voortzetten gedurende de vakantie. Sterker nog, ‘de wat oudere garde’ laat zich graag verrassen door nieuwe ontwikkelingen (knipoog).'

Wat zit er allemaal in het vat voor het 2e halfjaar?
'Er zijn het afgelopen half jaar verschillende nieuwe klanten bij gekomen en nee, daar kan ik nu nog niets over zeggen. Misschien alleen dat we hard aan de slag zullen gaan voor deze mooie nieuwe projecten. Verder worden we door bestaande klanten steeds meer gevraagd om de hele communicatiefunnel te vullen inclusief alle digitale communicatiemiddelen. We zullen dus niet stil zitten aankomend half jaar en dat is maar goed ook.'

Wat is het laatste harde nieuws?
' Wij zijn geloof ik niet zo van ‘het harde nieuws’, we laten liever onze campagnes spreken. Zo hebben we onlangs new business binnengehaald, maar dat brengen we pas naar buiten als de campagne gereed is. Wij zijn van mening dat als je van reclame houdt de focus op de reclame zelf moet liggen en niet zozeer op de winst van een account. Reclame maken vinden we leuk bij Alfred, we doen alles om die cultuur te koesteren en leuk te houden. Daarom investeren we ook in onze mensen. Zo hebben we onlangs onszelf eens goed onder de loep hebben genomen aan de hand van een drijfverenworkshop. Heel open en transparant, voor alle lagen, alle functies en alle persoonlijkheden – inclusief de partners. Hoe mooi is het dat iedereen zich zo kwetsbaar kan opstellen om uiteindelijk de samenwerking en dus ook het eindresultaat te optimaliseren?'

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken