Onderzoek: 'Meer dan helft CMO's in VS is nu vrouw'
- Algemeen
- 28 jul 2022 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 28 jul 2022 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
Uit onderzoek van de grote Amerikaanse recruiter SpencerStuart blijkt dat, voor het eerst sinds hun studie naar gender- en etnische diversiteit begon, 51% van de CMO’s in de top 100-adverteerders van het advertentietijdperk 2021 vrouw was, schrijft zustertitel Marketingfacts.
Deze mijlpaal is vooral het resultaat van een forse stijging van het percentage nieuw aangestelde CMO’s: 71% van de eerstejaars CMO’s in 2021 waren vrouwen, tegenover 52% in 2020.
De etnische en raciale diversiteit blijft achter. In totaal was slechts 15% van de CMO’s in 2021 afkomstig uit een traditioneel ondervertegenwoordigde raciale of etnische groep, een bescheiden stijging ten opzichte van 13% in 2020.
Lees het volledige artikel op Marketingfacts, community over marketing en innovatie.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing