Autodeler Enterprise start grote outdoorcampagne Amsterdam

Autodeler Enterprise start grote outdoorcampagne Amsterdam
  • Algemeen
  • 19 aug 2022 @ 13:14
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Enterprise Car Sharing & Rental profileert een zich met grote outdoorcampagne als autodeler in Amsterdam. Honderden abri’s en (digitale) billboards, twee trams en een veerpont op ’t IJ kleuren compleet groen, de huiskleur van de autodeler.

De nieuwe campagne is volledig gericht op de Amsterdammers, daar waar voorheen vooral richting internationale reizigers werd gecommuniceerd. CEO Thomas Wolters van Enterprise Car Sharing & Rental: ‘Met de nieuwe vestiging op de Nassaukade zijn we nu de grootste autoverhuurder en autodeler van Amsterdam. Onze locaties op Schiphol, Centraal Station en de Zuidas trekken voornamelijk toeristen en (internationale) zakenlui, maar vanuit de Nassaukade willen we echt de Amsterdammers bedienen. We hebben ter plaatse een eigen, megagrote parkeergarage en we kunnen daar honderden auto’s in alle soorten en maten aanbieden.’

Auto’s delen
‘Omdat uit onderzoek eerder dit jaar bleek dat de lokale bewoners Enterprise minder op het netvlies hebben staan dan andere doelgroepen, lanceren we nu deze spectaculaire outdoorcampagne. Met een ongekend aantal billboards en abri’s zijn het groen van Enterprise en ons logo niet te missen in de Amsterdamse binnenstad. De slogan luidt ‘We own this, so you don’t have to’ en op de trams en de veerpont communiceren we ‘Sharing is Caring’. Op alle uitingen is een auto uit onze vloot te zien en de boodschappen benadrukken dat je bij Enterprise ook gewoon terecht kunt voor een auto voor een kort tijdsbestek. Auto’s verhuren staat immers gelijk aan auto’s delen, alleen nemen die van ons niet onnodig plek in op de openbare weg. Volgens de gemeente Amsterdam zijn wij geen autodeelbedrijf, omdat onze auto’s niet her en der op straat staan. Maar daar denken wijzelf fundamenteel anders over. Onze bezettingsgraad en daarmee de duurzaamheid van onze vloot is twee keer zo hoog als die van de ‘gewone’ autodelers; ons concept van autodelen is veel slimmer en efficiënter en ook nog eens zonder beslag op de openbare ruimte.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken