Nick Schilder werkt samen met GoStudent om onderwijs toegankelijker te maken

Nick Schilder werkt samen met GoStudent om onderwijs toegankelijker te maken
  • Algemeen
  • 26 okt 2022 @ 12:49
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Nick Schilder gaat samenwerken met online bijles aanbieder GoStudent. Hij treed hiermee in de voetsporen van zijn vrouw Kirsten die zelf ook jarenlang actief is geweest in het onderwijs. Ook zijn dochter Nikki doet mee aan de campagne.

Nick Schilder: ‘Onderwijs heeft altijd een belangrijke rol gespeeld binnen ons gezin. Kirsten heeft jarenlang gewerkt als basisschooljuf en met onze drie naar schoolgaande kinderen, is dit een prioriteit binnen ons gezin. Nu de scholen alweer een tijdje open zijn en mijn agenda alleen maar voller lijkt te worden, zijn we thuis op zoek gegaan naar een goede en meer sustainable oplossing. GoStudent bleek al snel de oplossing die perfect aansluit bij ons drukke leven en tegelijkertijd geeft mij dit ook de gelegenheid om me weer meer gaan in te gaan zetten voor zaken waar mijn hart ligt. Net als zij, wil ook ik me inzetten om goed en betaalbaar onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen.’

Ook Schilders’ oudste dochter Nikki speelt een belangrijke rol. Nikki krijgt al enige tijd bijles via GoStudent, o.a. voor het vak Engels, waarvoor ze samen met haar bijlesdocente vaak liedjes zingt om zo op een leuke manier de taal onder de knie te krijgen. Een manier van lesgeven waar Nikki, die de droom heeft om later in haar vaders voetsporen te treden, zich helemaal in kan vinden. Omdat Nick van a-tot-z betrokken is geweest bij de creatie van de campagne, krijgt de kijker een kijkje in het leven van de familie Schilder.

Nick Schilder: ‘Om samen met Nikki aan dit project te mogen werken was ontzettend bijzonder. Het feit dat de opnames in ons eigen huis plaatsvonden en Nikki bekend was met GoStudent, maakte het voor ons beide  persoonlijk en juist daarom zo leuk! Ik ben enorm trots op haar. Niet alleen vanwege deze samenwerking, maar vooral omdat ze het zo goed doet op school en dankzij de 1:1 bijlessen van GoStudent echt vooruitgang heeft geboekt in de vakken die iets meer aandacht vereisten.’

Nikki: ‘Ik vond het super leuk om dit samen met mijn vader te mogen doen. Toen hij mij tijdens het begin van de pandemie zelf wel eens bijles gaf, hadden we de grootste lol en omdat hij zoveel weet, was ik er ook echt mee geholpen. Mijn bijlesdocente maakt er gelukkig ook een feestje van. Om Engels te oefenen zingen we bijvoorbeeld vaak samen een liedje. Door deze manier van lesgeven kijk ik altijd uit naar de bijles.’

De campagne is op 26 oktober gelanceerd via zowel de social media kanalen van GoStudent als Nick Schilder en is tot stand gekomen in samenwerking met all-round marketing-communicatie agency Friends of the Brands en het Amsterdamse contentbureau Frequin om de campagne op een professionele manier te filmen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken