BvA maakt wederom sterke groei door

BvA maakt wederom sterke groei door
  • Algemeen
  • 20 apr 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenNieuwe klant

De BvA, de belangenbehartiger van merken en merkleiders, zag in 2022 het ledenaantal sterk groeien: veertien nieuwe organisaties sloten zich aan bij het netwerk bleek tijdens de jongst leden Algemene Ledenvergadering.

BvA kreeg bovendien het predicaat ‘Koninklijk’ het afgelopen jaar uitgereikt en kondigde aan zich nog meer in te zetten voor de positieve bijdrage die merken kunnen leveren aan noodzakelijke gedragsveranderingen.

'In 2022 kregen we het predicaat "Koninklijk"uitgereikt door de Commissaris van de Koning, Arthur van Dijk, als waardering voor meer dan 100 jaar maatschappelijke bijdrage (foto boven, red.). Een aanmoediging om met nóg meer energie de belangen van merken en merkleiders te vertegenwoordigen op een zichtbare en relevante manier. En we zijn trots op de toenemende betrokkenheid van onze leden en de sterke ledengroei. Het belang en de voordelen van bvA worden steeds meer herkend door adverteerders', aldus BvA-voorzitter Erik van Engelen, die ook vooruitblikte: 'Er wordt steeds meer verwacht van merken en tegelijk krijgen ze vaker kritiek. In onze visie kunnen merken juist belangrijk bijdragen aan veranderingen van gedrag en beeldvorming ten behoeve van milieu, klimaat en maatschappij. In toenemende mate ondersteunen we onze leden daarbij met kennis en praktische tools. Daarnaast zoeken we proactief de publiciteit op voor deze positieve rol van merken en gaan we in gesprek met overheden en brancheorganisaties om positieve ontwikkelingen te stimuleren.'

Het ledenbestand werd in 2022 uitgebreid met een scala aan merken: A.S.R., de Bijenkorf, Cloetta, Enrico | Roots in Good Food, Exact, GranFood, Haribo, Hogeschool van Amsterdam, MediaMarkt, Signature Foods, Riedel, Upstairs Traprenovatie en Westland Kaas. Het ledenaantal staat daarmee per 1 januari 2023 op 135. En ook dit jaar zet de groeitrend zich voort met tot en met april al 9 nieuwe leden, meldt de bond.

Tijdens de algemene ledenvergadering gingen de leden 'unaniem en enthousiast' akkoord met de herbenoeming voor een nieuwe periode van drie jaar van voorzitter Erik van Engelen en bestuursleden Arno de Jong, Aart Jan van Triest en Theo van Uffelen. De BvA zegt zeer verheugd te zijn 'dat deze topmarketeers zich met hun kennis en ervaring de komende drie jaar blijven inzetten voor BvA en de belangen van de leden.' 

De samenstelling van het BvA-Bestuur blijft daardoor komend jaar als volgt:
* Erik van Engelen, voorzitter, Algemeen Directeur Wildlands Adventure Zoo
* Nicole Freid, vice-voorzitter en penningmeester, Directeur Marketing & Innovatie Hak
* Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij
* Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson
* Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com
* Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe
* Nathalie Lam, Global Head of Sponsorship and Lead Inclusion & Diversity Philips
* Charlotte Zelders, Chief Marketing Officer ANWB (tot 1 april 2023)
* Richard van Schaik, Partner en specialist Privacy en Media/Entertainment bij DLA Piper

(PvWK)

Over BvA
'BvA is de enige vereniging van uitsluitend adverteerders. We zijn een netwerk van merkleiders, waar leden het onderlinge contact kunnen verstevigen, hun kennis vergroten en samen opkomen voor de belangen van merken. Dat doen we al ruim 100 jaar waarvoor we op 7 juni 2022 het Predicaat Koninklijk hebben gekregen. Een mooie erkenning, maar we kijken vooral vooruit. Vooruit omdat we als merken en merkleiders een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Door lid te zijn van bvA worden merkleiders uitgedaagd en ondersteund om met hun merk van waarde te zijn voor de wereld van morgen. Ga voor meer informatie naar bva.nl.'

(bron: BvA)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken