Fintech Agency VI koppelt nieuwsberichten aan beleggingsportefeuilles

Fintech Agency VI koppelt nieuwsberichten aan beleggingsportefeuilles
  • Algemeen
  • 13 jul 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnlineLeads

Fintech Agency VI Company kondigt de ontwikkeling aan van een innovatieve monitoringstool: de News and Exposure Monitor ('Nexmo'). Deze tool stelt beleggers in staat om nieuwsberichten automatisch te importeren en te koppelen aan hun beleggingsportefeuilles, voor nu in aandelen.

Het prototype maakt gebruik van geavanceerde technologieën, waaronder OpenAI's GPT-model, om een robuuste dataset te creëren die cruciale informatie bevat over landen, sectoren en bedrijven. Hierdoor kunnen gebruikers direct inzicht krijgen in de impact van nieuwsberichten op hun beleggingsportefeuille.

Het belangrijkste kenmerk van het prototype is het geautomatiseerde verbanden leggen tussen nieuwsberichten en beleggingsportefeuilles, leggen de bouwers uit. 'Traditioneel vereiste dit nauwgezette handmatige analyse en tijdrovend onderzoek om de juiste link tussen beide te vinden. Met behulp van AI-modellen biedt Nexmo echter een baanbrekende oplossing die dit proces automatiseert. Beleggers kunnen nu profiteren van directe en relevante inzichten, zodat ze weloverwogen investeringsbeslissingen kunnen nemen.'

Efficiënt koppelen van nieuwsberichten met GPT-model
Door het implementeren van het GPT-model in het Nexmo-prototype kunnen nieuwsberichten snel en efficiënt worden gekoppeld aan beleggingsportefeuilles. Het systeem analyseert de content van nieuwsberichten en identificeert belangrijke informatie zoals landen, sectoren en bedrijven. Deze informatie wordt vervolgens vergeleken met de tags en kenmerken van de beleggingsportefeuille, waarbij een solide koppeling tussen beide wordt tot stand gebracht.

'Met de introductie van de News and Exposure Monitor (Nexmo) bieden we beleggers een krachtige tool waarmee ze het verband tussen nieuwsberichten en hun beleggingsportefeuilles sneller en goedkoper inzichtelijk hebben', vertelt Kees de Koning, CEO van VI Company. 'Het is bijzonder wat er met AI allemaal mogelijk is en de mogelijkheid om onze eigen code te combineren met het geavanceerde AImodel van OpenAI. Nu kunnen beleggers sneller inspelen op marktontwikkelingen en beter geïnformeerde keuzes maken.'

Uitkomsten vullen menselijk oordeel aan
VI Company erkent dat er beperkingen en vertekeningen kunnen optreden bij het gebruik van AI-modellen. Deze technologieën zijn gebaseerd op algoritmen en datapunten, die tot op heden geen rekening houden met alle variabelen die het menselijk oordeel kan bevatten. Daarom is het belangrijk om de uitkomsten van het Nexmo-prototype als aanvullende informatie te beschouwen bij het nemen van investeringsbeslissingen. Het menselijk oordeel blijft onvervangbaar en is cruciaal voor een weloverwogen en strategisch beleggingsbeleid.

De lancering van het Nexmo-prototype laat de kracht van VI Company zien: Het bedrijf zet zich in om de nieuwste technologieën te integreren in hun oplossingen, waardoor institutionele klanten kunnen profiteren van innovatieve tools die hen in staat stellen om de beleggingsportefeuille beter te analyseren of risico's in kaart te brengen.
(PvWK)

Over VI Company
'VI Company is een FinTech consultancy- en developmentbureau in één. VI Company adviseert, ontwerpt, bouwt, onderhoudt en host bedrijfskritische websites en applicaties voor de financiële en kapitaalmarkten. We combineren onze gedegen kennis van technologie met een grote interesse in financiën om software te ontwikkelen die onze klanten een voorsprong geeft op de concurrentie. Bekijk hier het Nexmo prototype.'

(bron: VIC)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken