[branded content] Zo gebruik je de zomerperiode om je naamsbekendheid te verbeteren
![[branded content] Zo gebruik je de zomerperiode om je naamsbekendheid te verbeteren](/algemeen/nieuws/2024/04/zo-gebruik-je-de-zomerperiode-om-je-naamsbekendheid-te-verbeteren/108535879_l_normal_none.jpg)
- 18 apr 2024 @ 10:53
- Sales
Hoe maak je slim gebruik van de zomermaanden, om de naamsbekendheid van je organisatie te verbeteren?
Denk eens aan waterflessen laten bedrukken, of kies voor het bedrukken van een strandlaken als cadeau voor je personeel. De kans is groot dat medewerkers dergelijke items meenemen op vakantie. Door deze op het strand, aan het zwembad of bijvoorbeeld tijdens een wandeling met andere vakantiegangers te gebruiken, zal je bedrijfsnaam of logo door anderen gezien worden. Mogelijk zoeken zij thuis of terug bij hun accommodatie nog eens naar de diensten en producten die je aanbiedt als ondernemer.
Er zijn meer mogelijkheden om je naamsbekendheid in de zomermaanden te verbeteren onder een breed publiek. In dit artikel lees je er meer over.
Verschillende soorten relatiegeschenken laten bedrukken
Naast waterflessen en handdoeken bij Loopper bedrukken zou je ook kunnen kiezen voor het laten bedrukken van waaiers of bijvoorbeeld een powerbank. Het zijn typische voorbeelden van items die altijd van pas komen. Dat maakt dat deze bedrukte relatiegeschenken aansluiten bij een duurzame en maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen. Ter vergelijking, een bedrukt keycord of een sleutelhanger met het logo van je bedrijf zal veel minder gebruikt worden door ontvangers.
Tip: let op de kwaliteit van het materiaal dat gebruikt wordt. Ook hierbij speelt mee dat ontvangers van een relatiegeschenk waarde hechten aan kwaliteit. Het is zonde wanneer zij een waterfles of handdoek al na een paar keer weg moeten gooien.
Kies voor een opvallende kleur waterfles of handdoek
Om daadwerkelijk op te vallen op het strand of langs het zwembad, is het raadzaam om te kiezen voor een kleur die opvalt. Denk bijvoorbeeld aan een rode of oranje drinkfles, een mooi blauw strandlaken, enzovoorts. Kies voor een kleur die past bij de huisstijl van je organisatie. Het maakt dat potentiële consumenten je bedrijfsnaam of logo een volgende keer sneller zullen herkennen. Dat vergroot de kans dat zij een product of dienst afnemen. Wist je dat consumenten gemiddeld zeven keer in contact moeten komen met je bedrijf, voordat zij je voldoende vertrouwen om over te gaan tot de aankoop van een product? Door slim gebruik te maken van bedrukte relatiegeschenken kom je sneller tot dat aantal.
Daar komt nog bij dat het weggeven van de relatiegeschenken een hele leuke manier is om je waardering uit te spreken naar je personeel of zakenpartners. Je kunt de bedrukte items bestel je snel en gemakkelijk via loopper.nl in een kleine oplage.
Dit artikel verschijnt op initiatief van Lequal
Tekst: Lequal | Afbeelding: 123RF
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Valentijn-inhakers 2025 maar dan net even anders
- [onderzoek] Visa: Gen Z verkiest smartphone boven bankpas
- 'Live Happy' van TUI meest herkenbare soundlogo Nederlandse...
- 'Vakmensen worden de rijken van de toekomst'
- Nieuw onderzoek naar merkwaarde als aanjager van commercieel...
- Veranderingen in Google Ads policy gaat promotie illegale...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day