WINNAAR: Celvin de Bie van Intertoys: 'Iedereen moet aan boord zijn om de groei te laten slagen'

WINNAAR: Celvin de Bie van Intertoys: 'Iedereen moet aan boord zijn om de groei te laten slagen'
  • Algemeen
  • 3 jun 2024 @ 11:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsMarketing

In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend, een jaarlijks spraakmakend gezamenlijk initiatief. We maakten al kennis met de vijf kandidaten. Intussen is Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys, tot winnaar uitgeroepen.

Wat betekende de nominatie voor jou?
Het voelde vooral als een enorme eer en zeker ook als erkenning dat mijn werk gezien en gewaardeerd wordt. En die waardering voel ik zeker niet alleen voor mijzelf, dat is voor mijn enorm getalenteerde team, collega’s en zeer gewaardeerde partners waarmee we het merk Intertoys elke dag weer een beetje mooier weten te maken en dat maakt mij dan vooral ongelofelijk trots.

Wat vind jij een sterk merk?
Dat is nogal een lijst! Ik ben echt fan van Lego, Disney, Pathé, Rituals, Apple en Coolblue. Maar ik moet ook zeggen dat ik de laatste tijd enorm gecharmeerd ben door de verandering die het merk Hema door is gegaan. Het voelt echt als een frisse wind in een heel bekend jasje van een iconisch merk als Hema. Met name de campagnevoering en consistentie in de verschillende uitingen zijn ijzersterk. Wie was er het afgelopen najaar niet ontroerd door Siepie en Takkie!?

Wat was de grootste uitdaging die je ooit bent tegengekomen bij het bouwen van jouw merk?
Eigenlijk alles dat met verandering te maken heeft. Verandering is spannend en ook best wel eng. Al helemaal wanneer je een merk met meer dan 45 jaar historie zichzelf opnieuw laat uitvinden en in een korte tijd ervoor kiest om zaken écht anders te doen. Het bouwen van een merk vraagt een langetermijnvisie en veranderingen die pas verder in de tijd resultaat geven. Dat waren we bij Intertoys niet gewend en vraagt dan vooral heel veel tijd, begrip en ook een eenduidig en duidelijk verhaal. Iedereen moet aan boord zijn om de groei te laten slagen. De grootste les die ik daarin heb geleerd is dat de verschillende stakeholders vooral een antwoord willen hebben op de vraag What’s in it for me? En niet ieder idee is goed of geeft het resultaat dat werd verwacht. Dan is het ook zeker belangrijk om hier heel transparant over te zijn, uitvogelen waarom het niet heeft gewerkt zoals gewenst en door te gaan. Stil blijven staan en blijven malen brengt zeker niets.

Waarom ben jij een terechte winnaar?
Oei, de onoverkomelijke vraag. Ik kreeg als kind altijd de feedback dat ik wel wat meer competitief mocht zijn, dat ben ik namelijk helemaal niet. Wellicht is dat ook de reden dat ik geen fan van sport ben… Maar het winnen van de SAN Next Merkenbouwer Award is vooral een fantastische waardering voor iedereen die meebouwt aan ons mooie merk. Ik heb zelf geen achtergrond in marketing en ben dit gaan doen vanuit een enorme passie voor het merk en product. Het winnen van de deze award is daarmee ook een mooi signaal dat je met een goed idee, de juiste ambitie en vooral heel veel passie echt het verschil kunt maken. En mijn moeder is ook heel erg trots!

Gefeliciteerd! Waar zie je jezelf over tien jaar?
Als je mij tien of zelfs vijf jaar geleden had verteld dat ik dit nu zou mogen doen, dan had ik dat nooit geloofd. Als ik zie wat ik iedere dag mag doen, bedenken en maken dan geloof ik het soms nog steeds niet. Ik hoop dat ik over tien jaar in ieder geval met nog net zoveel plezier, passie en enthousiasme bezig mag zijn zoals ik nu ook doe!

Hier vind je de print-editie met daarin interviews met allevijf de toptalenten SAN Next Merkenbouwer 2024: Bestel MT07-024 met 5x Next Merkenbouwer

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken