Joost Niepoth versterkt het bestuur van Nima
.jpg)
- Algemeen
- 26 mei 2025 @ 14:07
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Personalia
- 26 mei 2025 @ 14:07
- Imke Walenberg
Tijdens de ledenraad op 12 mei is Joost Niepoth RM benoemd tot bestuurslid van Nima. Samen met Rob Overduin vormt hij nu het bestuur van de vakvereniging. Met meer dan 20 jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde is Joost geen onbekende binnen het vakgebied – en binnen Nima, waar hij eerder al actief was als coach en bestuurslid van de B2B-community.
Strategie boven hype
Wat Niepoth betreft mag de focus in het vak scherper. 'Marketing wordt te vaak verward met communicatie. Natuurlijk is communicatie belangrijk, maar we vergeten soms andere cruciale marketing-P’s zoals product en prijs.' Ook waarschuwt hij voor het kritiekloos omarmen van hypes. 'Elke nieuwe trend trekt een zwerm ‘guru’s’ aan. Dat zag je met de Metaverse en nu weer met AI. AI biedt enorme kansen, maar pas toe binnen een heldere strategie. Ga op zoek naar ‘contextual relevance’, zoals Steven van Belleghem het treffend zegt.'
Motivatie en missie
Zijn motivatie om toe te treden tot het Nima-bestuur komt voort uit een diepe betrokkenheid bij het vak. 'Ik vind het belangrijk om iets terug te geven. Binnen het Nima-netwerk is zoveel kennis aanwezig. Het is inspirerend om samen te werken met vakgenoten die dezelfde passie delen.' Na zes jaar in de B2B-community was het tijd voor een nieuwe stap en het bestuurslidmaatschap bleek een logische volgende.
NIMA toekomstbestendig maken
Volgens Niepoth draait het nu vooral om relevantie: 'We willen het vak niet steviger, maar actueler positioneren. Marketing ontwikkelt zich razendsnel. De uitdaging is om als vereniging aantrekkelijk te blijven voor zowel jonge als ervaren marketeers.' Zijn focus? Meer groei en betrokkenheid van leden. 'Dat kan alleen als we échte waarde blijven leveren. Dáár wil ik me de komende jaren hard voor maken.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Felle kritiek op Sire-campagne
- Cannes Lions scherpt regels aan na rel rond Hertog Jan
- ‘Echte verhalen werken beter dan AI-illusies'
- ‘Stats for Equality’ tegen vooroordelen in vrouwenvoetbal
- Jongeren positiever over telefoonverbod, socialmediagebruik...
- Slachtofferhulp zoekt versterking met campagne 'Mag ik even je...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers