Brons voor DDB Amsterdam bij Young Lions

- Algemeen
- 20 jun 2025 @ 18:52
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 20 jun 2025 @ 18:52
- Kel Koenen
Op de slotdag van het Cannes Lions International Festival of Creativity zijn de winnaars van de Young Lions 2025 bekendgemaakt. In de categorie Print behaalde het juniorenteam van DDB Amsterdam een eervolle Bronzen Leeuw.
De prijs werd toegekend voor hun printadvertentie 'Forbees', gemaakt in opdracht van Bee:wild – een organisatie die zich inzet voor het herstel van bijenpopulaties via stedelijke hergroening.
De Young Lions-competitie viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en bood wederom meer dan 400 jonge talenten uit 67 landen een podium om hun creativiteit te tonen. Het Nederlandse duo Kiki Knoops en Yascha Puts wist zich met hun inzending te onderscheiden van een sterk internationaal deelnemersveld.

Kiki Knoops (l) en Yascha Puts
‘Forbees’ werd geprezen om zijn visuele kracht en de manier waarop het op toegankelijke wijze bewustwording creëert rond het belang van biodiversiteit en bestuiving. De hoofdprijs in de Print-categorie ging dit jaar naar Colombia, met zilver voor Mexico.
‘Deze competitie is een springplank voor jong talent. Dat ons team hier met brons naar huis gaat, is een bevestiging van hun creatieve potentieel’, aldus DDB Amsterdam.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

