Brons voor DDB Amsterdam bij Young Lions

Brons voor DDB Amsterdam bij Young Lions
  • Algemeen
  • 20 jun 2025 @ 18:52
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Cannes

Op de slotdag van het Cannes Lions International Festival of Creativity zijn de winnaars van de Young Lions 2025 bekendgemaakt. In de categorie Print behaalde het juniorenteam van DDB Amsterdam een eervolle Bronzen Leeuw.

De prijs werd toegekend voor hun printadvertentie 'Forbees', gemaakt in opdracht van Bee:wild – een organisatie die zich inzet voor het herstel van bijenpopulaties via stedelijke hergroening.

De Young Lions-competitie viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en bood wederom meer dan 400 jonge talenten uit 67 landen een podium om hun creativiteit te tonen. Het Nederlandse duo Kiki Knoops en Yascha Puts wist zich met hun inzending te onderscheiden van een sterk internationaal deelnemersveld.


Kiki Knoops (l) en Yascha Puts

‘Forbees’ werd geprezen om zijn visuele kracht en de manier waarop het op toegankelijke wijze bewustwording creëert rond het belang van biodiversiteit en bestuiving. De hoofdprijs in de Print-categorie ging dit jaar naar Colombia, met zilver voor Mexico.

‘Deze competitie is een springplank voor jong talent. Dat ons team hier met brons naar huis gaat, is een bevestiging van hun creatieve potentieel’, aldus DDB Amsterdam.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken