WallyMatters maakt merkimpact meetbaar met AI-platform

- Algemeen
- 2 sep 2025 @ 11:00
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 sep 2025 @ 11:00
- Kel Koenen
Adverteerders investeren steeds meer in branding, maar sturen nog vaak op losse en gefragmenteerde metrics. Het nieuwe Brand Intelligence Platform van WallyMatters wil daar verandering in brengen door elke impressie te scoren en real-time te optimaliseren op merk-KPI’s.
‘Adverteerders willen weten welk deel van hun mediabudget echt verschil maakt’, zegt medeoprichter Michiel Lok (l). ‘Ons platform gebruikt AI en een omvangrijke dataset om te voorspellen welke inzet het meeste merkresultaat oplevert. Zo kunnen campagnes cross-mediaal worden bijgestuurd, van display tot video en CTV.’
De startup is opgericht door Robin Bach Kolling en Michiel Lok, die samen ruim dertig jaar ervaring meebrengen in media, technologie en advertising, onder meer bij GroupM. Met WallyMatters bouwen zij naar eigen zeggen aan ‘de volgende generatie van media-effectiviteit’. Volgens Bach Kolling is één betrouwbaar kompas onmisbaar in een steeds gefragmenteerder medialandschap: ‘Nu branding enorm onder druk staat en AI de spelregels verandert, is het urgenter dan ooit om te weten welke media-investeringen waarde leveren. Dat is de kern van wat wij oplossen door elke impressie waardevol te maken.’
Het platform is vanaf vandaag beschikbaar voor adverteerders en bureaus in Nederland. In de volgende fase worden ook DOOH en social toegevoegd.
Foto: Michiel Lok (l) en Robin Bach Kolling | © WallyMatters/Max Tjaarda
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

