Podcastserie ‘The Next Tony’ #5 met Fish Tales-founder Bart van Olphen

- Algemeen
- 14 okt 2025 @ 08:10
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 08:10
- Kel Koenen
Hoe maak je duurzame vis populair bij een breed publiek? In de vijfde aflevering van de podcastserie 'The Next Tony' gaan marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp in gesprek met Bart van Olphen, oprichter van Fish Tales – het impactmerk dat duurzame, traceerbare vis rechtstreeks van kleinschalige vissers naar de supermarkt brengt.

Vlnr: Ester van Dusseldorp, Bart van Olphen en Rupert Parker Brady
Opgeleid als restaurateur groeide Van Olphen uit tot viskok, kookboekenauteur en ondernemer. Na het faillissement van zijn duurzame viswinkelketen begon hij in 2014 opnieuw, dit keer als producent. Zonder grote reclamebudgetten, maar met een sterk verhaal, transparantie en een directe band met de consument wist Fish Tales een vaste plek in het supermarktschap te veroveren.
Luister de nieuwe aflevering hieronder:
Eind 2025 wordt een jaaromzet van 25 miljoen euro verwacht, waarvan de helft uit blikvis en de helft uit verse vis. In de VS wordt het merk onder de naam Sea Tales verkocht bij ketens als Whole Foods en Wal-Mart. 'Duurzame vis hoeft niet duur te zijn', zegt Van Olphen, die zijn missie uitdraagt via kookboeken, social media en tv-optredens in plaats van traditionele advertenties. Zijn ambitie is helder: Fish Tales wil commercieel nog harder groeien en wereldwijd een alternatief bieden voor vismerken die bijdragen aan overbevissing en slechte arbeidsomstandigheden.
The Next Tony wordt mede mogelijk gemaakt door MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Bart van Olphen is nu te beluisteren.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

