Wat je hebt aan de Nima Mastercourse 2017
- Algemeen
- 29 nov 2016 @ 09:47
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 29 nov 2016 @ 09:47
- Gastblogger
De vijfdelige Nima Mastercourse Marketing 2017 is recent van start gegaan met maar liefst 50 leergierige vakgenoten in de zaal. Digital expert Wouter Huijgen (foto) trapte af met een pittig college over Big Data, hierna volgen nog de sessies over Management Marketing, Business Innovation, Nieuwe Ontwikkelingen in Marketing en Interaction Design. Luuk Ros, manager Content & Business Nima, legt in drie stappen uit waarom het wel zo handig is als marketeer bij deze of de volgende course aanwezig te zijn.
1. Waarom doet Nima dit
Deze Nima Mastercourse is echt ontwikkeld om no nonsense bijgepraat te worden door de besten in het vak over ontwikkelingen die je niet mag missen maar die we niet te hype-achtig willen brengen. Er is veel vraag naar kennis en vaardigheden, maar iedereen in dit vak is druk én heeft een volle mindset. Dan is het prettig om in een heel afgemeten format te leren wat je eigenlijk niet kan of wil missen. We merken aan het hoge aantal inschrijvingen dat we ook echt aan een behoefte voldoen. En daarbij past deze course natuurlijk heel goed bij dat waar Nima voor staat: professionals in marketing, communicatie en sales helpen en inspireren bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. Als het moet gaan we daar heel ver in.
2. Wat willen we ermee
Voor een deel is dit voor Nima een manier om in contact te komen met de professionals die echt iets willen. We zijn een beroepsvereniging die staat voor de belangen van het vak en de functie. We hebben geen commercieel belang, we zijn een groep professionals. Dat willen we ook graag vertellen. Niet iedereen streeft naar een marketingcarrière met de grote C, maar iedereen in zo'n zaal is zich er wel van bewust dat we in het meest dynamische vak wonen dat je kunt aantreffen en dat gegeven alleen al verbindt mensen. Stilstand is in marketing onherroepelijk achteruitgang. Anderzijds is het aanbod van kennis en kunde heel groot, dus je zult moeten kiezen. Je kunt iedere dag wel verschillende netwerkbijeenkomsten, congressen en beurzen bijwonen, maar deze course vliegt het heel anders aan. De informatiedichtheid is groot, maar we proberen heel nadrukkelijk alleen dat te vertellen waar je iets van moet weten.
3. Waarom is dit cool
Kijk, zo'n programma komt niet voor niets zo tot stand en de sprekers die we erbij zoeken staan ook niet op iedere straathoek te springen om een platform. We voeren heel veel gesprekken om het zo relevant mogelijk te houden en toch iets mee te geven waarvan wij op het Nima Kantoor horen dat het een grote trend is of wordt. Daar is door de collega's van Personal Members, die deze events organiseert, ook heel hard voor gewerkt. Als je dan 'beloond' wordt met een class van meer dan vijftig behoorlijk geroutineerde marketeers weet je in ieder geval dat de onderwerpen tot de verbeelding spreken. Dat is mooi. Voor ons, natuurlijk, maar veel meer nog voor het vak. Professionals in marketing, communicatie en sales sturen we heel graag goed belezen en bewapend 2017 in. Dat lukt niet met een fancy programma vol hippe cases - al hebben die ook hun waarde - maar door een avondje te kauwen op echt grote verschuivingen in marketingmanagement ga je wel anders aankijken tegen ondernemen en management in het algemeen. Ongeacht je niveau kom je een heel stuk verder als je die bagage in je rugzak meeneemt.
Luuk Ros SCP
manager Content & Business Nima
Meer info over leren met Nima
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing