[column] 4 tips om personal branding voor je te laten werken

[column] 4 tips om personal branding voor je te laten werken
  • Algemeen
  • 10 sep 2019 @ 08:00
  • 8374 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Door personal branding voor je te laten werken, ga je opvallen bij potentiele klanten. Maar je verhaal vinden en verkondigen is niet altijd even makkelijk.

Eve Tomaszewski is founder van The Goaldiggers Club; het online & offline membership voor startende vrouwelijke ondernemers met kennis van experts, toepasbare tools en het netwerk dat vrouwelijke ondernemers helpt om hun bedrijf goed neer te zetten en succesvol te laten groeien. Ze deelt 4 tips om je personal branding een boost te geven.

 

Wees je bewust van de voordelen van personal branding

Zet jezelf in de spotlight, want als jij het doet, wie dan? Het kan zijn dat je nu weerstand voelt. Misschien heb je jezelf zelfs al wel overtuigd dat je er echt wel mee wegkomt als je stilletjes op de achtergrond blijft. Komen deze redenen je bekend voor? ‘Het gaat toch niet om mij, maar om mijn werk?’ en ‘Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor? Ik ben al druk zat.’ Door personal branding in te zetten word je zichtbaar en vergroot je je naamsbekendheid. Daardoor denken anderen eerder aan je. Je gaat opvallen binnen jouw markt als expert, zodat anderen precies weten wanneer en waarvoor ze je moeten vragen als de mogelijkheid zich voordoet. Ook vergroot je het vertrouwen en daarmee de kans dat juist jij het wint van jouw concurrentie.

 

Laat personal branding voor jezelf én je bedrijf werken

Beginnen met personal branding begint bij de brand story van je bedrijf met daarin wat je doet, waar je voor staat en wat je met je bedrijf kunt oplossen voor jouw klanten. Dit is het uitgangspunt voor alle boodschappen die ik met personal branding de wereld instuur en koppel aan mijn persoonlijke ervaringen, interesses en kennis. Zo laat je personal branding voor zowel jezelf als je bedrijf werken.

 

Presenteer je personal brand zowel on- als offline

Online is de plek om jouw verhaal met een grote groep te delen en je expertise te claimen. Personal branding en social media gaan hand in hand. Met social branding kun je de kwaliteiten van jou en je bedrijf benadrukken en online zichtbaar worden zodat je meer klanten bereikt en flink kunt groeien. Waar het in deze tijd veel om online zichtbaarheid draait, is offline zichtbaarheid nog steeds heel belangrijk. Je kunt hierdoor op een persoonlijker level anderen laten weten wie je bent en wat je voor anderen kunt betekenen.

 

Zorg ervoor dat je boodschappen aankomen

Door authentiek te zijn in wat jij met personal branding de wereld instuurt, zorg je ervoor dat je boodschappen beter aankomen. Verder helpt het om precies te weten op wie je je richt, waar je hen online en offline kunt bereiken en hoe je vanuit jouw personal branding iets kan bijdragen aan jouw doelgroep met iets wat hen ook verder helpt.

 

 

The Goaldiggers Club organiseert op 29 september een Personal Branding Session in The Student Hotel Amsterdam met na afloop een netwerkborrel. Als je lid bent van The Goaldiggers Club betaal je voor een ticket € 50,- (inclusief BTW) en als je nog niet lid bent € 75,- (inclusief BTW). De tickets zijn verkrijgbaar via de website en hier kun je ook het volledige programma en sprekers bekijken.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken