BoldlyStudio speelt in op transitie naar 3D
Boldly-XR, onderdeel van Handpicked agencies, heeft BoldlyStudio gelanceerd, een nieuwe studio die zich richt op animatie, (product)visualisatie motion capture en 3D asset creatie. De nieuwe studio is een aanvulling op Boldly-XR, dat zich richt op VR, AR, 360, metaverse en interactieve installaties.
[column] MarketingAffairs 7: Keuzestress
In zijn maandelijkse column ‘Marketing Affairs’ houdt Julian Stevense van Brandgurus marketeers een spiegel voor en omschrijft hij de problemen waar marketeers vaak tegenaan lopen. Vandaag deel 7: Keuzestress.
Stay4all Foundation van Stayokay biedt korte vakanties voor arme gezinnen
Hostelketen Stayokay startte in 2012 met Stay4all om kinderen die opgroeien in armoede toch op schoolkamp te laten gaan. Met de nieuw opgerichte Stay4all Foundation biedt de stichting arme gezinnen de mogelijkheid met elkaar een korte vakantie te vieren in een van de hostels van Stayokay.
KVK komt met vervolgcampagne 'Houvast voor ondernemers'
KVK lanceert het vervolg op de campagne ‘Houvast voor ondernemers’. Bureau N=5 is verantwoordelijk voor het werk waarin de merkbelofte verder onderbouwd wordt met de proposities van KVK.
FinancialLease.nl lanceert herpositionering en landelijke campagne
Leasemaatschappij FinancialLease.nl is deze week de nieuwe merkcampagne ‘Aan de bak!’ gestart. De campagne is gemaakt door creatief bureau Higuita samen met ontwerpbureau Resoluut, die de vernieuwde strategie en identiteit ontwikkelde.
Van der Valk International verwerft Nederlands suikerimperium Dunkin
Van der Valk International, onderdeel van de Toekan-horecafamilie, heeft een meerderheidsbelang in de Nederlandse en Belgische activiteiten van Dunkin verworven. De populariteit van Dunkin onder jongeren en kostenvoordelen worden genoemd als reden voor de overname, volgens het ANP.
Suzanne Vredevoort van Livera: 'Het was tijd om het imago van Livera aan te pakken'
Suzanne Vredevoort is Marketing & Buying Manager bij lingeriemerk Livera, dat recent een nieuwe communicatiestrategie lanceerde: ‘Schaamteloos jezelf’. 'Schaamteloos jezelf ontdekken staat voor eens ongeremd voor jezelf kiezen. Bij Livera hoef je jezelf niet te verantwoorden.' Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
[column] Trouw aan het automerk, bestaat dat nog?
De automarkt floreert weer als vanouds. Na een aantal mindere jaren waar als gevolg van corona en leveringsproblemen aanmerkelijk minder auto’s zijn verkocht, belooft 2023 weer een topjaar te worden omdat er weer veel meer auto’s verkocht worden. Daarbij zijn de auto’s flink duurder geworden, niet alleen de EV’s.
Sandra Masiliso eerste global diversity, equity & inclusion leader bij Dept
Dept heeft Sandra Masiliso aangesteld als eerste global diversity, equity & inclusion leader. In deze rol zal zij samenwerken met de regionale people & culture-leads van Dept om effectief werk te stimuleren en DE&I te verankeren in de cultuur, waarden en processen bij de agency.
Onderzoek: Optimistische marketingleider gelooft eerder in merkbouw
Ondanks de chronische crises kijken marketingmanagers positief naar de toekomst: Ze hebben vertrouwen in wat komen gaat, zijn geneigd te investeren in merkopbouwactiviteiten voor de lange termijn en hebben weinig moeite om hun budgetten veilig te stellen.
[column] De kosten van saaie reclame
Bedragen maar liefst €10 miljoen per jaar per merk, aldus marketingconsultant Peter Field.
[column] The acceleration of the foundation
Iedereen heeft een hekel aan merken die nep zijn. Roepen dat je het goed voor hebt met moeder aarde, maar achter de schermen er niet werkelijk om geven is een doodlopend pad. Mensen eisen steeds nadrukkelijker dat merken hun verantwoordelijkheid nemen en willen daar bewijs van zien, stelt Jeroen Ritsema van True Ideas in deze column.
Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen
Kruidvat gaat een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds. Binnenkort ontvangen 15.000 mensen de Kruidvat Health & Beauty-kaart met een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.
[column] Leve de Eend - leve het comfort!
Afgelopen weekend bestond de Citroën 2CV dan eindelijk echt 75 jaar. De icoon der iconen ziet in 1948 het levenslicht en maakt ons decennialang mobiel. Wie heeft er immers geen jeugdherinnering aan de Deux Chevaux?
Mediahuis bundelt radioactiviteiten Nederland in Mediahuis Radio
Mediahuis brengt al haar radioactiviteiten in Nederland samen in een nieuwe organisatie: Mediahuis Radio. De operationele leiding van het bedrijf komt in handen van Carlo de Boer (algemeen directeur) en Herbert Visser (directeur).
De nieuwe Twinkle100 is gepresenteerd; voor het eerst in 16 edities daalt omzet grootste webshops
De gezamenlijke omzet van de grootste webshops in Nederland is in 2022 met 2% gedaald. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100, die op 12 oktober werd gepresenteerd tijdens e-commerce evenement Shopping Today.
[onderzoek] Creative Testing Platform van Validators
In mei 2023 introduceerde Validators het zogenoemde Creative Testing Platform. Daarop kunnen merken, media, onderzoeks- en reclamebureaus tegen een scherpe prijsstelling hun eigen creatieve vondsten testen. Martin Leeflang, CEO van Validators: ‘Het is altijd onze intrinsieke motivatie geweest om onze kennis en onderzoeksmethodes te delen met anderen.’
DOSSIER TRUE PRICING Interview Simon-Kucher
Strategisch adviesbureau Simon-Kucher heeft een wereldwijd, grootschalig onderzoek (>11.000 responses) gedaan naar consumentengedrag en betalingsbereidheid met betrekking tot duurzaamheid. Anders gezegd, is men bereid de echte prijs van een product te betalen? Director Olivier Hagenbeek en senior manager David Boer van Simon-Kucher Amsterdam praten ons bij over het fenomeen True Pricing en de impact op marketing.
[column] Digital branding? Het gaat om zichtbaarheid en 'goede shit'!
Internet bestaat inmiddels een halve eeuw, maar toch is online branding bij veel bedrijven een ondergeschoven kindje en ligt de nadruk te veel op leads. In het begin lag het accent op het zoeken van informatie, tegenwoordig zijn we de hele dag online. Herwin van den Berg van Endeavour: 'Het is bouwen, bouwen en nog eens bouwen.'
Zeven nieuwe gezichten voor team Abovo Maxlead
Om de teams van Abovo Maxlead in Hoorn en Oegstgeest te versterken zijn in de afgelopen periode zeven nieuwe mensen gestart.
[column] Rebranding Bol.com naar Bol moet verdere doorgroei realiseren
Na 24 jaar Bol.com geheten te hebben wordt de merknaam veranderd in simpelweg Bol. Bol alleen is minder begrenst aldus het management van Bol. Bol wil verder doorgroeien in een grotere verscheidenheid aan productcategorieën en daarmee wil het bedrijf ook aantrekkelijk worden als overnamekandidaat. Iets wat tot nog toe niet is gelukt.
Nederlandse agencies blijven groeien ondanks moeilijke economie
Ondanks de moeilijke economische omstandigheden blijven Nederlandse agencies groeien in het derde kwartaal van 2023. Dat blijkt uit de Agency Benchmark van Teamleader.
4NG neemt digital experience bureau TCXA over
Digitale bureaugroep 4NG, onderdeel van Conclusion, neemt de The Customer Experience Agency (TCXA) over. Met TCXA versterkt 4NG haar vermogen om klanten end-to-end te begeleiden in digital experiences.
Distilleerderij Nolet wil Lucas Bols overnemen voor ruim kwart miljard
Nolet uit Schiedam heeft een overnamebod gedaan op drankenconcern Lucas Bols ter waarde van bijna 270 miljoen euro. In het gezamenlijk portfolio belanden daardoor eeuwenoude merken.
Nationale Marketing Benchmark: Investeer meer in merk en merkmanagement
Een sterk merk levert belangrijke concurrentievoordelen op. Toch investeren veel ondernemingen onvoldoende in het merk. Ook is het merkmanagement in veel organisaties nog niet goed geregeld. Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark. ‘Het blijft toch een raar verschijnsel’, zegt Rob Revet van marketing- en merkadviesbureau Mark Stronger. ‘Veel bedrijven gaan eigenlijk lichtzinnig om met de belangrijkste machine die ze in huis hebben: hun merk’.
[column] Prijs
We lopen met zijn allen al maanden fors aan te hikken tegen de astronomische hoogte van de prijs van onze dagelijkse boodschappen. Terecht, want als ik met een boodschappenmand bij de zelfscan sta en dan € 49,90 moet afrekenen heb ik ook direct hartslag 300.
The Romans Amsterdam benoemt Daisy Mijnals tot ADCS - feestelijke opening bureau
Het in 2015 in Londen gestarte bureau 'The Romans', dat j.l. september 2023 naar Amsterdam werd uitgebreid, heeft Daisy Homoet-Mijnals van Baas aangesteld als eerste aanwinst in de rol van Associate Director Creatie & Strategie. Vandaag opent het bureau officieel.
Warc voegt vijf regionale competities toe aan Awards for Effectiveness
In samenwerking met Cannes Lions introduceert Warc wijzigingen voor de Warc Awards for Effectiveness 2024. Deze verkiezing staat in het teken van de beste marketingideeën met een commerciële impact. Warc staat voor World Advertising Research Center.
Ster gaat reclameruimte regionale omroepen verkopen
Vanaf 1 januari 2024 verkoopt Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- en radiozenders voor de nationale adverteerdersmarkt.
Elma Media en ANP Business gaan samenwerken
Mediabedrijf Elma Media, dat zich richt op branche- en beroepsverenigingen, gaat samenwerken met ANP Business om het voor de verenigingen makkelijker te maken publiciteit te genereren.
Eerste resultaten Unilever regeneratieve landbouwprojecten
Unilever kondigt de eerste impactresultaten aan van haar regeneratieve landbouwprojecten. Deze laten vooruitgang op verschillende gebieden zien. 'Terwijl Unilever blijft werken aan het toevoegen en opschalen van projecten in de komende jaren, deelt Unilever vandaag de milieu-impact van deze eerste programma's.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing