BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus op vrouwenvoetbal.
Falke van der Zander, Media Expert bij ING Nederland, en Stein Yntema, Senior Client Lead Brand Partnerships bij Talpa Network, verzorgen samen een van de presentaties tijdens het Branded Content Event. De titel van hun talk? ‘ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal.’
[marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding Marketing & Communications ABN Amro
In deel 196 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Patrick Kuijsters, baas Branding Marketing & Communications bij ABN Amro. Deze week ging de nieuwe positionering plus campagne van de bank gemaakt door Ace de lucht in. 'Succesvolle marketing van je nieuwe verhaal en visie buiten begint binnen.'
Topdesk vereeuwigt IT-professionals als actiehelden in campagne
In een nieuwe campagne van Topdesk, dat service management software levert, zet het bedrijf zijn medewerkers neer als superhelden. Letterlijk, want van een aantal personeelsleden zijn actiefiguren gemaakt die in de bijbehorende filmpjes een hoofdrol spelen.
Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
Nederlanders brachten in februari 2024 gemiddeld 224 minuten per dag door voor het televisiescherm. In januari was dat 226 minuten. Dat blijkt uit de cijfers van het Nationaal Media Onderzoek.
Financiële dienstverlener Credion krijgt nieuwe identiteit en positionering
Financiële dienstverlener Credion, die zich vooral richt op ondernemers, heeft een nieuwe positionering, visuele identiteit en website gekregen. Met de brand refresh wil het merk het ondernemersbelang centraal plaatsen.
DOSSIER ESG Marketeers op stelling
Wat nou duurzaamheid. ESG it is! ESG (Environmental, Social, Governance) kan onder meer duurzaamheid meetbaar maken door middel van rapportagestandaarden. Maar in welke verhouding staat ESG tot MVO en Corporate Social Responsibility en bereidt het B Corp-certificaat bedrijven voldoende voor op aanstaande wetgeving. Wat doet ESG voor je merk en de relatie met je consument?
[column] MarketingAffairs 11: Keep it simple, stupid!
Niets is moeilijker dan het simpel houden. Het is één van mijn favoriete uitspraken omdat het ook echt waar is. Mensen maken dingen vaak onnodig complex omdat ze niet goed genoeg weten waar ze het over hebben. Niet voor niets, zei Albert Einstein ooit, dat als je iets niet simpel kunt uitleggen, je het simpelweg niet goed genoeg begrijpt.
Longlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Na drie publiekspolls zijn, uit de eerder gepubliceerde consideration list, 15 bureaus doorgedrongen tot de Longlist SAN New Kids On The Block.
[column] ESG heeft bitter weinig met marketing te maken
Er is een nieuwe hype in de wereld van marketing. Dit keer heet deze hype ESG. Voluit geschreven: Environmental, Social and Governance. Een wettelijk kader om de maatschappelijke impact van een organisatie te beoordelen en evalueren.
Cognito rondt overname Westend Medien af
Het internationale communicatiebureau Cognito heeft het Duitse Westend Medien overgenomen. De bureaugroep had sinds januari 2023 een minderheidsbelang in het in Düsseldorf gevestigde bureau.
HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on Media
De twee bedrijven HDV Signmakers en Eyes on Media gaan verder onder één nieuwe naam: HDV visual branding. Eyes on Media is in 2020 al overgenomen door HDV Signmakers.
[rondvraag marktonderzoek] 'Validators is een innovator'
Opmerkelijk: binnen één week in januari 2024 kondigen verschillende grote Nederlandse marktonderzoekbureaus consolidaties aan. Wat heeft de marketeer er aan? Een goede reden om bij te praten met vier toonaangevende partijen, waarbij gelijk de plannen en kansen voor 2024 op tafel komen. Met in deel 3: Validators.
René van Geer van Secrid: 'Gewoon "goed" verkoopt zichzelf ook'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen wel vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering co-founder René van Geer van het Nederlandse, internationaal toonzettende Secrid.
[column] Werkgever wordt sexy met film
Corporate brandfilms zijn al een tijd in zwang als effectief marketinginstrument voor bedrijven. Er is weinig dat hun merkverhaal zo tot leven te brengt dan inspirerend beeld en geluid. Beeldtaal is meer dan andersoortige communicatie in staat een emotionele connectie met de beoogde doelgroep op te bouwen.
Heiko Schipper benoemd als Unilevers global president Nutrition Business Group
Unilever heeft vandaag de benoeming van Heiko Schipper tot president, Nutrition Business Group aangekondigd. Hij bekleedde eerder verkoop- en marketingfuncties bij o.a. Nestlé en Bayer.
[column] AI gaat de marketingwereld veranderen, maar is dat erg?
Kunstmatige intelligentie gaat de wereld veranderen en zeker de marketingwereld. Banen verdwijnen, dus slimme marketeers denken nu na over hun veranderende rol.
Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen op gebied van GenAI'
Cook deed de uitspraak tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Apple deze week, die plaatsvond in dezelfde periode dat het bedrijf zijn miljarden euro's kostende, decennia lang gekoesterde plan om een EV te bouwen heeft stopgezet.
De marketingtransfers van week 9, 2024
Ondanks de voorjaarsvakantie zijn ook deze week weer diverse marketeers, PR-personen en andere creatievelingen een nieuwe uitdaging aangegaan en hebben een transfer naar hun volgende levenslange werkgever of functie gemaakt. MarketingTribune merkt het op.
[rondvraag marktonderzoek] 'Voor langetermijnsucces is krachtenbundeling cruciaal'
Opmerkelijk: binnen één week in januari 2024 kondigen verschillende grote Nederlandse marktonderzoekbureaus consolidaties aan. Wat heeft de marketeer er aan? Een goede reden om bij te praten met vier toonaangevende partijen, waarbij gelijk de plannen en kansen voor 2024 op tafel komen. Deel 2: YouGov x CPS GfK.
[Marketing the Rainbow #52a] De interne DE&I marketing van Shell
Een paar jaar geleden vierde Shell Pride Amsterdam door vier tankstations rond de stad te versieren met regenbogen. Ze werden door de LHTB-gemeenschap al snel beschuldigd van ‘pinkwashing’ en voor ‘woke’ uitgemaakt door hun tegenstanders. Eén suffe tweeter lachte hardop omdat de regenboog ondersteboven zou staan. Storm in een glas water en reacties van onwetenden. Er zit veel meer in de regenboogcommunicatie van Shell.
Obi4wan, Spotler Nederland en Squeezely samen verder als één organisatie
Obi4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL.
Stage Entertainment Nederland vernieuwt samenwerking met Mindshare
Mindshare is na een pitch opnieuw gekozen tot mediabureau van Stage Entertainment Nederland. De samenwerking omvat de brand to demand mediastrategie, -planning van de grote langlopende producties van de musicalproducent.
19 maart BCE24: 'Marketeer is bruggenbouwer tussen doelgroep en bedrijf'
Martijn van Lieshout is Directeur B2B Marketing bij VodafoneZiggo en Emma de Graaf is er Content & Communicatie Specialist B2B Marketing. Tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in MediaPlaza Utrecht vertellen zij hoe zij met videocontent het merk VodafoneZiggo verder ontwikkelen dan ‘alleen’ mobiele telefonie.
Kult&Ace introduceert spel en vernieuwde website
Kult&Ace introduceert 'Kulture Seconds', een eigen variant van het spel '30 Seconds'. Dit spel, geïnspireerd op actuele begrippen binnen Gen Z, is ontworpen voor andere generaties en bedrijven om Gen Z beter te begrijpen. Daarnaast wordt de vernieuwde website onthuld.
[onderzoek] ‘Agencies willen financiële resultaten verbeteren door AI’
Creatieve agencies van 100 werknemers en kleiner zetten in 2024 in op het verbeteren van hun financiële resultaten door het gebrui van AI, werven en behouden van personeel en door zichzelf opnieuw te positioneren. Daarnaast zetten de bureaus in op scherpere bewaking van interne kosten.
Kirsten van der Sluijs van Purina: 'Vandaag lanceren we ons Ocean Restoration-project'
Marketeer Kirsten van der Sluijs kan bogen op een jarenlange ervaring bij Nestlé en werkt daar, naar eigen zeggen, in de meest inspirerende categorie, te weten dierenvoeding. Zij is verantwoordelijk voor het overkoepelende Purina-merk en de duurzaamheidsinitiatieven. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Wij geloven dat mensen en dieren samen gelukkig zijn.
Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail
Bureau Eigen Fabrikaat, dat al onderdeel was van DDB, gaat verder onder de naam DDB Retail. Met de nieuwe naam laat het bureau zowel in- als extern zien dat het onderdeel is van de DDB familie.
BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'
Milan van Vugt (links) is Director Content & Partnerships bij mediabureau Initiative en samen met Annemieke Mol (rechts), Head of Content bij Yune, zijn zij twee van de sprekers tijdens het Brand Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in Media Plaza Utrecht. De titel van hun presentatie luidt: ‘Make it till you fake it?’
[rondvraag marktonderzoek] 'Ipsos werkt steeds sneller en beter'
Opmerkelijk: binnen één week in januari 2024 kondigen verschillende grote Nederlandse marktonderzoekbureaus consolidaties aan. Wat heeft de marketeer er aan? Een goede reden om bij te praten met vier toonaangevende partijen, waarbij gelijk de plannen en kansen voor 2024 op tafel komen. Deel 1: Ipsos x I&O Research.
Mark Ritson op Marketingweek: 'Wees een KitKat'
Op Marketingweek stak Mark Ritson recent de loftrompet over KitKat: ‘Tight positioning, a respected brand heritage and refusal to overcomplicate things means when it comes to uniting distinctiveness and differentiation, KitKat has it licked.’ Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.
BCE24: 'Creativiteit reclamebureaus is ook met intrede AI-tools nodig'
Vandaag over drie weken vindt het Branded Content Event editie 2024 plaats. Marco Gijsen, Director (AI-assisted) Strategie & Creatie bij Ad Alliance, is een van de vele sprekers die dag. Zoals zijn functietitel al doet vermoeden is hij dagelijks met AI bezig. De titel van zijn presentatie luidt dan ook: ‘Concrete toepassing van AI in branded content op tv.’
Ook in Roblox kun je er goed uitzien zonder de hoofdprijs te betalen, aldus Zeeman
Jongeren besteden in online videogames veel geld aan dure merken om hun avatar te kleden. Zeeman wil -juist tijdens Fashion Week- een statement maken in Roblox met betaalbare basics in hun eigen virtuele brandstore.
Nieuwe merkidentiteit TBAuctions, nadruk op duurzaamheid en technologie
Onder het motto ‘Alles heeft waarde’ profileert digitaal veilinghuis TBAuctions zich als koploper in de digitale veilingwereld. Met een nieuwe merkidentiteit zet het bedrijf in op technologie en duurzaamheid.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing