Hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op?

Hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op?
  • B2b
  • 30 sep 2013 @ 08:08
  • 29716 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketingautomation

Twinkle organiseert het eerste B2B E-commerce Congres. Een dag over de uitdagingen waar e-commerce managers en marketeers in de B2B-sector tegen aanlopen. Het sprekersprogramma is samengesteld in samenwerking met contentpartner SpotONvision. Hoe gaat u om met e-commerce in de complexiteit van uw B2B-organisatie, en hoe zet je een succesvolle b2b e-commerce strategie op? Dit zijn de vragen die beantwoord zullen worden door de experts en ervaringsdeskundigen tijdens het B2B E-commerce Congres. Noteer in uw agenda: 31 oktober in Houten. N.b. MarketingTribune-abonnees krijgen flinke korting.

Tijdens het B2B E-commerce Congres vertelt keynote Andy Hoar van Forrester hoe B2B-kopers zich gedragen en van welke kanalen ze gebruikmaken. Daarnaast geeft hij voorbeelden van B2B-organisaties die de koper goed aan zich weten te binden. Een andere keynote is Nicky Csellak-Claeys, Global Head Online Marketing & eCommerce bij Philips Lighting. Haar verhaal gaat over de draai die Philips Lighting heeft gemaakt om klantvriendelijker en kosteneffectief de klant te kunnen bedienen.

Het bedrijf zag zich geconfronteerd met een zeer gefragmenteerde markt, met duizenden speciaalzaken in verlichting in ieder land. Daarmee was het bereik van een traditionele sales force laag en de verkoopkosten torenhoog. Csellak-Claeys en haar team ontwikkelden een digitale customer portal waarbij de klant op elk moment toegang heeft tot de nieuwste en volledige productinformatie en producten, met de mogelijkheid om die producten direct te bestellen en te volgen. Daarnaast biedt het platform services zoals het downloaden van  point-of-sale materiaal . Dit vergrootte niet alleen het bereik in de retail verlichtingsmarkt, maar leidde ook tot een zeer hoge klanttevredenheid. ‘Een win-winsituatie’, zoals Csellak-Claeys het noemt.

Het B2B E-commerce Congres is het enige evenement in Nederland dat specifiek gericht is op de uitdagingen van B2B-commerce professionals. Een dag vol strategieën en inzichten die u helpen de verwachtingen van uw klanten te overtreffen. Experts en ervaringsdeskundigen gaan in op de laatste trends en leggen uit hoe u de effectiviteit van verkoopkanalen kunt maximaliseren.

Datum: 31 oktober.

Kosten: €450,- of slechts €350,- wanneer u MarketingTribune- of Twinkle abonnee bent.

De organisatie is in de vertrouwde handen van BBP Media in samenwerking met gerenommeerde contentpartners. Locatie: Hotel Houten, Utrecht. Ook de redactie van dit B2B platform is uiteraard aanwezig. Graag tot ziens in Utrecht. (PvWK)


Klik hier voor het complete programma.
Klik hier om u aan te melden.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken